Ce spune o farmacistă în haosul Covid19: Compania ne-a cerut să cumpărăm noi spirt și dezinfectant și apoi ni le decontează

0 Comments

În toată această isterie-precauție uităm că nu toată lumea își permite să nu muncească. Unii dintre noi muncesc exact pentru a nu închide țara: la spitale, magazine, hypermarketuri, bănci, instituții publice. Oameni de la care cumperi medicamente, care îți fac covrigul cald pe care îl mănânci pe stradă, sau la serviciu, cafeaua sau sucul de dimineață. Și lor le mulțumesc și în numele vostru, îmi permit. Nu e ușor să intri zilnic în contact cu sute de oameni, panicați, speriați, grăbiți.

După ce au golit rafturile magazinelor, au urmat cele ale farmaciilor. Mai ales după ce au circulat mesaje pe rețele de socializare prin care se vorbea despre un tratament preventiv pentru COVID19. Nu sunt medic dar știu sigur că in acest moment NU există așa ceva: tratament preventiv. Nici nu mai dezbat de ce cred asta. Apelez la rațiunea voastră.

medicamente,pastile
foto:Pixabay

Azi citiți un interviu cu o farmacistă. Ca să îi protejez identitatea îi vom spune Andreea. Nici lanțul de farmacii nu are rost să îl precizez, căci haos este la oricare farmacie.

  • Câți oameni intră zilnic intr-o farmacie?

În mod normal aveam cam 300 pacienti/zi și în zi de weekend 500. Dar odată cu nebunia creată a crescut numărul  la 600 și în cursul săptămânii. Lucrăm câte 2 – 3 persoane pe tură. 

Compania ne-a cerut să cumpărăm noi spirt și dezinfectant pentru uzul nostru și apoi ni le decontează.. Dar nu avem de unde cumpăra!

  • S-a schimbat ceva în politica companiei de când a apărut primul caz de Covid19 în România?

Nu s-a schimbat nimic. Au trimis o cutie de măști cu doar câteva bucăți de fiecare, nici acum nu am aflat cât trebui să mă țină. Vineri am primit comunicat de la firmă să punem afiș cu distanța de 1 metru între pacienți și eu de la sine putere nu am permis  mai mult de 3 pacienți cât timp eram 3 operatori, și doar 2 pacienți când eram 2 operatori. S-a cerut să cumpărăm noi spirt și dezinfectant și apoi ni le decontează.. Dar nu avem de unde cumpăra! 

În weekend mi-au povestit colegele care au lucrat că mulți pacienti sunt agitați, recalcitranți. Se ceartă cu noi. 

  • Cum vă protejează conducerea farmaciei sau Colegiul Farmaciștilor?

Firma a trimis un afiș să îl punem ca să țină pacienții distanță de un metru între ei. Dar când ajung la mine se proptesc cu coatele pe counter. Femeie la curățenie avem zilnic.

Care sunt recomandările Colegiului Farmaciștilor:

  • ,,Solicităm de urgență Ministerului Sănătății emiterea unui ordin prin care să fie impus deținătorilor de farmacii un set minimal de măsuri obligatorii pentru reducerea expunerii farmaciștilor și asistenților la contaminarea cu COVID-19”,a declarat Prof. dr. farm. prim. Simona Negreș, președintele Colegiului Farmaciștilor din București.
  • Propunerea Colegiului bucureștean este de-a se monta parapeți din plexiglas, sticlă sau alt material transparent între zona de acces a pacienților și zona de circulație a personalului farmaceutic pentru a limita contactul cu secrețiile salivare și nazale produse prin tuse sau strănut, suplimentarea personalului de curățenie și dotarea acestuia cu echipament complet de protecție, cu scopul executării dezinfecției suprafețelor și obiectelor cu care întră în contact pacienții, din oră în oră, pe toată durata programului de lucru. Restul cererii, aici.
  • Românii s-au înghesuit în farmacii. Ce cumpără?

medicamente
Foto:Pixabay

 

În urmă cu 2 săptămâni s-a dublat numărul de pacienți, cum am menționat mai sus. A fost nebunia cu nu stiu ce mesaj pe Whatsapp cum ca medicii din MAI aflati în carantină administrează Vit C 1000mg cu D3 2000UI plus Trachisan și Trachisept.

S-a epuizat orice forma de Vit C pe care o aveam în farmacie. Încercam să le explic că nu există așa zis tratament preventiv și este o aberație. Dar nu ai cu cine să te înțelegi. Un pacient mi-a răspuns că el are mesajul de peste hotare și să-i dau ce mi-a cerut.

Pacienții ne exemplifică live cum tușesc, și se supără când ne dezinfectam pe mâini, pentru că ei se consideră doar clienți, nu pacienți! 

  • Cum percepi tu această situație de haos, din partea ta de ghișeu? Sunt oamenii educați? Să nu strănute și să nu tușească unii pe alții? Păstrează norme de igienă?

Oamenii sunt speriați și neinformați corect din surse sigure și nici nu acceptă  informația din partea ta. Educați? Unii scuipă pe degete ca să își scoată banii sau cardul din portofel și apoi ți-i dau. 

Îți exemplifică live cum este tusea lui pentru că nu știe să facă diferența între tusea uscată și cea productivă.

Clienții nu au răbdare să îi servim, să ne dezinfectăm mâinile. 

  • Ce faci dacă un coleg e bolnav?

El trebuie să anunțe șeful din locație și apoi acesta anunța conducerea.

virus
foto: Pixabay

 

  • Ți-e teamă, având în vedere că ai contact cu atâția oameni, și copii acasă?

Îmi fac griji din cauza fluxului mare de pacienți, și lipsa reglementărilor ce mă pot ajuta să mă protejez cât de cât să nu aduc acasă virusul. 


Am scris acest interviu în cadrul campaniei #DeCealaltăParteAGhișeului, pentru a încerca să deschidem larg ochii în jurul nostru și să îi apreciem pe cei care trebuie să muncească. Primul articol îl puteți citi mai jos.

https://alexisme.ro/2020/03/11/marturia-unei-angajate-a-unui-hypermarket-clientii-scuipa-pe-bani-cand-ii-numara-si-sunt-nervosi-ca-nu-sunt-pline-rafturile-non-stop/

Further reading

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *