• Home
  • De suflet
  • Podcast
    • Cu capul în nori
  • Interviuri
  • Campanii pentru părinți
  • Viața la țară
  • Părinți & copii
    • Ghid în sarcină
    • Amintiri din bucătărie
    • Activități cu copiii
  • Recomand
Facebook Twitter Google+
Alexisme
  • Home
  • De suflet
  • Podcast
    • Cu capul în nori
  • Interviuri
  • Campanii pentru părinți
  • Viața la țară
  • Părinți & copii
    • Ghid în sarcină
    • Amintiri din bucătărie
    • Activități cu copiii
  • Recomand
Home  >  Uncategorized  >  Părinții trebuie să le permită copiilor accesul la calculator și să îi învețe să se descurce singuri în școala online
Uncategorized

Părinții trebuie să le permită copiilor accesul la calculator și să îi învețe să se descurce singuri în școala online

Alexa Stănescu august 20, 2020 Claudia Chiru, pandemie, SAGA Kid, scoala hibrid, scoala in pandemie, scoala online 2 Comments 1518 Views
masina de scris

Din martie, tu, părinte, te-ai trezit cu o nouă funcție, cea de profesor al copilului tău. Și clar nu ai vrut-o, că doar de aia îl duci la școală și tu mergi la muncă, nu? Fiecare cu viața lui. Ba mai mult, în acest timp aveați de împărțit aceeași casă, același calculator sau telefon și mai ales același timp: tu, soțul și copilul sau, în cazuri mai nefericite, copiii.

Școala online ne-a luat pe nepregătite.

Acum, noul an școlar va deschide cel mai probabil porțile în majoritatea școlilor din țară după 3 scenarii privind creșterea cazurilor de îmbolnăviri cu noul coronavirus. Într-o formă sau alta, în mod cert copilul tău va ajunge să învețe online anul acesta. Fie că e o lună, un semestru sau tot anul școlar. Și mă întreb:

Sunt acum profesorii pregătiți? Dar tu ca părinte, ești pregătit să o iei de la capăt cu școala online? Să fii profesorul copilului tău?     

Ți-ai fi dorit să poți alege, modul în care va învăța anul acesta? Este homeschooling-ul noua școală on-line? Dar ce înseamnă homeschooling? Părinți care stau lângă copii la calculator și le predau?

Sunt prea multe întrebări la care voi încerca să găsesc răspunsuri în mai multe articole și interviuri cu profesori, experți în educație, cu părinți care fac homeschooling sau la polul opus, părinți exasperați care nu mai vor școala online pentru că e prea obositoare pentru ei și copii.

În primul articol vorbim despre școala online: dacă sunt pregătiți profesorii, ce le-ar trebui pentru a reuși să predea și despre un program pilot de predare online.

Deci, ce facem? Ducem sau nu copiii la școală? Mă includ de data această în ecuație pentru că fiul meu cel mare va începe clasa pregătitoare și îmi doresc să îl duc la școală fizic. Cu grijă pentru sănătatea lui, trebuie să ne dăm încredere, căci altfel o luăm razna.

  • Oare va fi diferită situația față de ce a fost în martie? Au fost instruiți profesorii cum să predea în fața calculatorului? Știu ei mai multe lucruri acum și s-au adaptat realității?

    Foto: Claudia Chiru

Am stat de vorbă cu Claudia Chiru, fondator al after school-ului SAGA Kid și care de ani de zile construiește încet și sigur un alt gen de relație a profesorilor cu elevii. Ea a realizat în luna iulie un program pilot Școala Virtuala by CC – Pilot 1 Pregătitoare. 

50 de părinți și copii s-au înscris în cadrul simulării de clasa pregătitoare, timp de 4 zile. Și a fost foarte greu. Unii părinți au renunțat după o zi, două. Inițial erau doar 24 de locuri însă pentru că s-au înscris mai mulți părinți pe Facebook, a mai invitat o colegă, profesor pentru învățământul primar, Simona Marinică de la ȘcoalaVarlaam Mitropolitul din Iași, pentru a putea include toți doritorii. Părinții au completat un formulat și apoi s-a făcut o centralizare.

Au fost câteva provocări, iar concluziile Claudiei Chiru pot fi citite mai jos. Urmează apoi interviul pe care mi l-a acordat.

Un lucru e cert: noi ca părinți nu vrem și nu putem să stăm legați de încă un ecran pentru a-i ajuta pe copii pentru că muncim de acasă, dar ne e greu în același timp să le dăm independență și să îi lăsăm singuri să descopere și să greșească.

Concluziile programului pilot Școala Virtuală by CC – Pilot 1 Pregatitoare: 

  1. Școala on-line este o alternativă care poate fi aplicată pe termen scurt și doar cu copiii care cunosc ABC-ul tehnologiei. În familiile cu mai mulți membri este dificil de pus în practică, iar în familiile in care părinții sunt profesori, aceștia întâmpină dificultăți pentru a separa rolurile din viața lor;
  2. Scoala on-line este o activitate care poate duce foarte repede la epuizarea emoțională și fizică a profesorilor și a copiilor. Profesorul trebuie să dea dovadă de abilități noi, potrivite acestui mediu care necesită un grad foarte mare de implicare, acesta poate obosi foarte ușor, timpul pe care îl acordă construcției didactice este foarte mare. Sunt tot trei tipuri de activități, însă mai complicate față de cele din mediul fizic: documentarea (ai nevoie de training inițial, trebuie să încerci, să experimentezi) și proiectarea lecțiilor, implementarea, corectarea, evaluarea care are un caracter limitat, deci trebuie să fie mai amplu desfășurată;
  3. Se merge pentru eficiența pe activități integrate și foarte suple. Toata predarea este scurtă, interactivă și foarte bine structurată, cu maximum un obiectiv de atins;
  4. Nu există modalități de evaluare care să-și fi dovedit eficiența. Singura modalitate de a evalua copiii este aceea de a-i împărți în grupuri mai mici în breakout rooms și să-i poti urmări individual, însă e musai prezența Teacher Assistant-ului. Se poate construi în timp autoevaluarea și evaluarea încrucișată, însă nu putem vedea clar caietul niciunui copil;
  5. Pentru a susține viitorul acestui mod de desfășurare a școlii și eficiența, e necesară înființarea unei școli a părinților care să pregătească suportul de care au nevoie copiii și profesorii. Am observat că unii părinți nu își expun copiii deloc tehnologiei, ceea ce nu este tocmai favorabil, nu au un echilibru, alții nu știu cum să facă față provocărilor ridicate de copil, nu știu cum să mențină atmosfera de învățare pe care o setează profesorul;
  6. “Flipped classroom” se poate folosi cu copiii de 6 ani, in primă fază, o săptămână-două, doar cu ajutorul părinților și cu multa implicare din partea profesorului;
  7. Profesorul are nevoie de pregatire serioasă, la un nivel avansat pentru a face față tehnologiei specifice acestui tip de școală, deoarece resursele folosite sunt variate și au nevoie de așezare corespunzătoare, ex. ecran împărțit. Ideal ar fi să existe și două device-uri pe care să le folosească profesorul;
  • Profesorul are nevoie de Teacher Assistant și/sau de o persoană care să asigure suport tehnic;
  • Timpul petrecut în on-line nu poate fi același pe care l-am petrece în învățarea fizică, pentru clasa Pregătitoare timpul maxim poate fi de 2h 30 minute cu minimum 2 pauze, ideal 3, în timpul sesiunii de zoom, adică să nu rămână singur în pauză, noi avem un rol foarte important chiar și în pauză, există fenomenul de bullying încă de la această vârstă, inconstient, insă e musai să fie controlat, plus că este un moment foarte bun în care ești exemplu pentru cum servești masa, cum interacționezi cu copiii sau cu colegii, cum stai ca profesor in pauză, cum răspunzi la telefon etc;
  • Copiii din această generație și nu numai, aș zice una-doua înainte, sunt extrem de dispuși, inteligenți și flexibili. Au un apetit deosebit pentru tehnologie si o înțeleg mai mult decât noi, o manevrează cu ușurință și fac conexiuni la care noi incă nu ne gândim. Este o plăcere să încerci orice cu asemenea creiere, deci vă puteți aventura, veți fi surprinsi. Vă garantez distracție maximă!;
  • Copiii vor să fie lăsați singuri și provocați în învățare și cunoaștere, este foarte important să-i lăsăm;
  • Copiii sunt empatici și au curaj moral. Familia, adulții români, și-au lăsat amprenta morală, le-au imprimat setul de valori, adică educația celor 7 ani de acasă, aceștia știu să stea în fața unui om pe care nu-l cunosc și sunt pregătiți să respecte regulile. Desigur, ideal ar fi ca profesorul să ducă mai departe această solemnitate și să-i trateze cu respectul cuvenit pentru a-i crește la fel de frumos;
  • Părinții români sunt persoane grijulii si extrem de atente cu fructul lor, cu puiul lor, așa că datoria noastră este să onorăm aceste sentimente pe care fiecare dintre noi le-a trăit sau urmează să le trăiască. Părinții își doresc să colaboreze.

Părinții și-au dat seama că nu și-au expus copiii tehnologiei, așa cum ar fi trebui să se întâmple 

Claudia Chiru

 

 

Foto: Claudia Chiru in ora on-line
  • Cum facem să NU intervenim în orele de zoom ale copiilor noștri de clasa pregătitoare, sau 1-4? Suntem tentați să răspundem în locul lor, să îi împingem de la spate, să deschidem noi conexiunea  etc. Cum procedăm ?

Claudia Chiru: Toate aceste griji sunt proiecții pe care părintele le are, NU sunt ale copilului, dar i le transmite lui, inconștient. Părinții și-au dat seama că nu și-au expus copiii tehnologiei, așa cum ar fi trebui să se întâmple. Lor li se întâmplă ce ni s-a întâmplat nouă: când am văzut pentru prima oară un CD, nu am mai învârtit cu pixul caseta pentru a o derula.

Apoi, când a apărut calculatorul, părinții mei mi-au luat unul, îmi amintesc că avea tastatură neagră, cu butoanele albe în mijloc și cu un ecran cu spatele mare. Petreceam foarte mult în fața calculatorului, îmi plăcea foarte mult să mă joc. Mama se străduia să mă învețe însă programare, pentru că ea lucrase mai mult cu calculatorul. Nu a reușit, așa că mama m-a lăsat să mă joc. Asta m-a ajutat pe mine, m-a pregătit pentru ceea ce se întâmplă acum.

Eu am un băiat de 10 ani care s-a născut cu toate gadgeturile acestea în casă folosite de mine și de tatăl lui. S-a născut cu mașină la scară și cu toate facilitățile de comunicare pe care noi nu le-am avut. Îi povesteam băiatului meu că am avut telefon mobil și mi-a zis: normal că mobil, de care să fie? Înainte exista telefon fix, abia apoi au apărut cele mobile, i-am explicat. Vedeți? Dacă nu îi expunem la tehnologie, ei nu știu. 

ATENȚIE! Nu îndemn părinții să lase copiii la calculator toată ziua, dar să îi lase, să îi învețe. Sunt părinți care în timpul acestui studiu și-au dat seama că și-au ferit copiii de tehnologie și nu putem face asta, pentru că le facem un deserviciu. 

Trebuie să îi învățăm să folosească tehnologia ECHILIBRAT: și pentru a afla informații și pentru a comunica și pentru a se juca pentru plăcerea lor. 

scoala online, copii laptop
Foto:Pixabay

Trebuie să ai curajul ca părinte să ieși din cameră și să îi spui: știi să deschizi singur aplicația, știi să reglezi volumul, am exersat cu tine, te rog să te descurci singur, eu nu mai sunt aici.

  • Ce responsabilitate are un părinte cu un copil în clasa primară, atunci când se desfășoară ora online?

Claudia Chiru: Le-am explicat părinților cum să își lase copiii să se conecteze și deconecteze singuri la Zoom.  Îi arătăm copilului de câte ori e nevoie până învață. Le-am spus să exerseze cu ei și reglarea volumului. Cert este că a doua zi părinții erau tot lângă copii și îi ajutau. Trebuie lăsați copiii să facă propriile greșeli, chiar și cu un calculator. 

Nu e un capăt de țară dacă se pierde conexiunea, dar trebuie să îi lăsăm pe ei să se descurce în această situație, să le dăm încredere. Trebuie să ai curajul ca părinte să ieși din cameră și să îi spui: știi să deschizi singur aplicația, știi să reglezi volumul, am exersat cu tine, te rog să te descurci singur, eu nu mai sunt aici. Părinții sunt foarte anxioși și nu au încredere în propriii copii că vor reuși. Dar este frica noastră, a părinților. 

Copiii sunt foarte avansați din punct de vedere tehnologic și creierul lor este altfel structurat față de al nostru. Învață tehnologia cu mare ușurință. 

Nu militez pentru școală on-line sută la sută dar în varianta hibrid, în scenariul galben, se poate presăra învățare online.

  • Școala online este practic o oportunitate de a se învăța lucrurile altfel?

Claudia Chiru: Da, este o oportunitate, însă școala online ne permite un timp scurt de acțiune. Două ore pot sta pe zi cei de la pregătitoare, dacă le dăm 3 pauze și dacă îi lași și pe ei foarte mult să vorbească. De aceea e nevoie de o regândire a programei școlare pentru a putea fi aplicată on-line. 

În plus, profesorul trebuie să dea dovadă de abilități noi, potrivite acestui mediu care necesită un grad foarte mare de implicare, acesta poate obosi foarte ușor, timpul pe care îl acordă construcției didactice este foarte mare. Sunt tot trei tipuri de activități, însă mai complicate față de cele din mediul fizic: documentarea (ai nevoie de training inițial, trebuie să încerci, să experimentezi) și proiectarea lecțiilor, implementarea, corectarea, evaluarea care are un caracter limitat, deci trebuie să fie mai amplu desfășurată.

Profesorul are nevoie de un Teacher Assistent și/sau de o persoană care să asigure suport tehnic.

  • Credeți că părinții ar trebui să aibă dreptul de a alege pentru copiii lor dacă să meargă la școală sau să învețe online?

    Foto: Claudia Chiru

Claudia Chiru: Mie mi se pare o greșeală să aleagă părinții. În România școala este obligatorie și cel mai bine o știu persoanele care predau zilnic. Nu militez pentru școală online 100%, dar în varianta hibrid în scenariul galben, se poate presăra învățare on-line și poate să reprezinte un substitul pentru școala fizică în cazul în care aceasta nu poate începe în condiții de siguranță. O să fie debusolare la început pentru că profesorii încă nu au fost instruiți cum să predea on-line, programa nu e adaptată, dar cel mai probabil ne vom adapta și descurca așa cum am făcut-o și până acum. 

  • La clasa 1, cum vor învăța literele online, fără ca părintele să stea lângă el? 

Claudia Chiru: Este o provocare, copiii nu pot învăța literele prin intermediul calculatorului, și o altă provocare este evaluarea, pentru toți copii. Nu pot să îi corectez, nu pot să îi ajut cu mâna mea. 

 

SAGA Kid va deschide programul de afterscool, după scenariul verde, cu măsurile de distanțare corespunzătoare, iar dacă  școala se va muta în mediul virtual echipa SAGA e pregătită cu un scenariu potrivit. Claudia ne-a arătat că școala online poate fi un lucru benefic pentru copii dacă știm să le dăm încredere și să îi ghidăm corect.

______

Mi-ar plăcea ca aceste concluzii ale simulării să ajungă la cât mai mulți profesori dar mai ales la minister, la oameni care pot schimba ceva cu atât de puțin, doar dacă citesc și iau măsuri pe munca uriașă depusă de alți profesori.

Articolul face parte dintr-o miniserie pe educație și școala on-line. Urmează Homeschooling VS Scoala On-line și ce înseamnă de fapt. 

 

Previous Article Oare cât de cool voi fi eu cu copiii mei, dacă nu vor asculta rock ?
Next Article Influențați-vă copiii, în bine!

About Author

Alexa Stănescu

Bună! Sunt Alexandra Stănescu și cred că măcar în treacăt m-ai auzit la Europa FM, în ultimii 11 ani. Dacă ți-a plăcut articolul, lasă-mi te rog un comentariu și dacă vrei să dai vestea mai departe cu un share. Multumesc

Related Posts

  • Socializarea e și pentru copiii de 1 an

    februarie 11, 2021
  • Profesorii au voie să fumeze în timpul orelor online?

    ianuarie 17, 2021
  • masina de scris

    Avantajele școlii online: De la generația cu cheia de gât, la copiii care își deschid singuri Zoom-ul

    noiembrie 22, 2020

2 Comments

  1. Tudor Reply
    august 20, 2020 at 9:28 am

    dincolo de discutiile despre varsta la care este recomandat ca un copil sa puna mana pentru prima data pe o tastatura sunt cele de interactiunea cu roboti – https://www.youtube.com/watch?v=gBVJTiAfIq0&t=333s

  2. Pingback: Este home schooling-ul legal în România? A crescut numărul cererilor de înscrieri în home schooling – Alexisme

Leave a Reply

Anulează răspunsul

Abonează-te!

Înscrie-te aici cu adresa de e-mail ca să primești articolele noi::

My Social Media

Postări populare

  • Recenzie carte | Când amintirile noastre vor veni sa danseze, Virginie Grimaldi mai 8, 2023
  • Lista muzeelor din țară care participă la Noaptea Muzeelor, sâmbătă, 13 mai, și ce puteți descoperi mai 13, 2023
  • De ce amintirile legate de casele în care trăim în copilărie sunt atât de puternice, oare? mai 17, 2023
  • Lansări de cărți pentru copii și programul Bookfest 2023 mai 23, 2023

Instagram

alexa_stanescu

Poate fi frustrant și copleșitor pentru copii să aleagă cărți la târgul de carte. 
-Prea multe cărți, le vreau pe toateee, mama, îmi zice D. 
Am lăsat câteva sfaturi pentru voi, părinți, cum să îi îndrumați să aleagă. 
Cele mai importante lucruri: stabiliți un buget pe care vi-l permiteți, nu îl depăsiti, și luați-vă timp să savurați experiența de a sta printre standuri cu copiii. Enjoy, @bookfest.ro ! Pe story o să pun și cum a fost plimbarea noastră la Bookfest. Logic că la final s-au luat la întrecere, care are mai multe cărți🙈 

#cartipentrucopii 
#targdecarte 
#educatiaconteaza 
#educatiacopiilor 
#alegemcarti
“Îmi pare rău că nu am fost lângă copii câ “Îmi pare rău că nu am fost lângă copii când creșteau, îi vedeam doar dormind”. Este concluzia a două femei pe care le-am ascultat aseară la @fuckupnights_bucharest. 

Din fericire ambele și-au dat seama și au spus stop, chiar dacă erau mai mari copiii când s-a întâmplat asta. Timpul nu e pierdut. Acum recuperează împreună. 

Aveam nevoie de încă o confirmare că este cea mai bună alegere pe care am făcut-o. Să stau cât mai mult cu copiii, să lucrez de acasă mai mult, să nu îi duc la afterschool, chiar dacă e și greu de multe ori. 

Poveștile celor 4 femei care au împărtășit cu noi “fuckups”, au fost atât de reale, m-am regăsit în majoritatea, poate și pentru că au povestit despre presa anilor 2000 și am simțit mai bine legătura. 

Două lucruri le-am reținut, ambele de la Lucia Antal, Head of Research Development la Pro TV.

Un fuckup poate să nu fie fuckup din perspectiva altcuiva. Tu poți vedea un eșec, dar altcineva poate vedea un lucru pozitiv, sau viceversa. 

Și al doilea lucru: a întrebat-o cineva s-ar întoarce în timp ce și-ar spune sieși ca să nu facă greseli. Răspunsul mi s-a părut atât de autentic: 

“Dacă m-aș întoarce în timp, tot nu m-as asculta nici pe mine”. 

Așa este. Așa cum nici copiii noștri nu ne ascultă, oricât le-am spune să învețe din greșelile noastre. 

Am plecat de acolo atât de bine încărcată emoțional, mi-au plăcut speakerii, nu a fost un eveniment moralist deloc, iar publicul foarte tânăr și educat, cu întrebări bune și deloc superficial. 

Mai vin, @julia.nagy, cea mai tare moderatoare!🤘

Despre FuckUp Nights

F*ckup Nights Bucharest este deja un fenomen cunoscut in peisajul bucurestean si face parte din seria de evenimente care au loc la nivel global, in 215 de orase din 62 de tari din intreaga lume.
Evenimentul se concentreaza pe abordarea constructiva a esecurilor profesionale si are misiunea de a te invata cum sa gestionezi obstacolele din viata profesionala, pe care toti le avem...  te incurajeaza sa privesti situațiile dificile ca fiind oportunitati de invatare

#fuckupnights 
#invatadingreseli
#lifeisshort 
#momblogger
V-am mai scris pe aici că nu sunt adepta online-u V-am mai scris pe aici că nu sunt adepta online-ului pentru copii, cu siguranță nu a rețelelor sociale, dar youtube si google are our friends totuși, nu putem nega asta. 

În doze mici, copiii pot si trebuie să afle despre internet iar noi părinții trebuie să acceptăm multe, însă cu limitele ferme totuși. 

Pe 30 mai hai la o dezbatere pe subiectul: Generația “digital natives” & relația cu părinții, de la 18:30 – 21:30, la Nod Makerspace.

𝗜𝗻𝘁𝗿𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗴𝗿𝗮𝘁𝘂𝗶𝘁𝗮! Link inscriere: https://moderndads.ro/modern-family-challenges/ 
𝗟𝗢𝗖𝗔𝗧𝗜𝗘: Nod Makerspace (Splaiul Unirii 160)

👉18:30: Inregistrare, networking & brand activation
👉18:45 – 19:30: 𝗖𝘂𝗺 𝘀𝗮̆ 𝗺𝗮̆ 𝗳𝗮𝗰 𝗮𝘂𝘇𝗶𝘁: 𝗰𝗮 𝗽𝗮̆𝗿𝗶𝗻𝘁𝗲 𝗱𝗲 𝗮𝗱𝗼𝗹𝗲𝘀𝗰𝗲𝗻𝘁/𝗰𝗮 𝗮𝗱𝗼𝗹𝗲𝘀𝗰𝗲𝗻𝘁? 𝗣𝗹𝘂𝘀 𝘀𝗳𝗮𝘁𝘂𝗿𝗶 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗴𝗲𝘀𝘁𝗶𝗼𝗻𝗮𝗿𝗲𝗮 𝘀𝗶𝘁𝘂𝗮𝘁̦𝗶𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗱𝗲 𝘃𝗶𝗼𝗹𝗲𝗻𝘁𝗮/𝗯𝘂𝗹𝗹𝘆𝗶𝗻𝗴, Diana Stănculeanu, psihoterapeut și expert național în sănătate mintală; 

👉19:30 – 19:45: Invitat special

👉19:45 - 20:15: 𝗣𝗿𝗼𝘃𝗼𝗰𝗮̆𝗿𝗶𝗹𝗲 𝗮𝗱𝗼𝗹𝗲𝘀𝗰𝗲𝗻𝘁̦𝗲𝗶 𝗶̂𝗻 𝗲𝗽𝗼𝗰𝗮 𝗱𝗶𝗴𝗶𝘁𝗮𝗹𝗮̆, Laura Ion, trainer acreditat specializat în domeniul siguranței online pentru copii și consilier în dezvoltare personală și vocațională, Data Privacy Officer acreditat. 

👉20:15 - 20.40: 𝗖𝗼𝗻𝘀𝗲𝗰𝗶𝗻𝘁̦𝗲𝗹𝗲 𝗮𝗰𝘁̦𝗶𝘂𝗻𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗼𝗻𝗹𝗶𝗻𝗲: 𝗰𝗲 𝘁𝗿𝗲𝗯𝘂𝗶𝗲 𝘀𝗮̆ 𝘀̦𝘁𝗶𝗲 𝗮𝗱𝗼𝗹𝗲𝘀𝗰𝗲𝗻𝘁̦𝗶𝗶? Mircea David, avocat în Baroul București, doctorand în drept execuțional penal, implicat în activitățile de educație juridică; 

👉20:40 – 21:00 Socializare & brand activation
21:00 – 21:25: 𝗙𝗔𝗠𝗜𝗟𝗬 𝗧𝗔𝗟𝗞𝗦 cu Alex Zamfir, Celmaibuntata.ro & The Funny Brand
👉21:30: Tombola & networking
Avem o dilemă în familie: Puzzle-urile se distru Avem o dilemă în familie: Puzzle-urile se distrug după ce le facem sau le înrămăm? 

Eu sunt adepta distrusului ca să le refacem mereu. 
Soțul le vrea pe pereti. Bine, el are puzzle-uri de peste 1000 de piese pe care le face împreună cu D. și a început deja să le lipească pe un perete din hol. Vezi foto. 

La voi cum e? 

Treaba e că am găsit niște puzzle-uri din lemn de la WoodMix Puzzles geniale pe care nu vreau să le înrămeze pentru că sunt mult prea misto si deosebite. Nici nu cred că se poate datorită formei lor. Piesele sunt geniale, fie are formă e diferită. 

Ne-au antrenat creierul aceste puzzle-uri pentru că te pune să gândești altfel atunci când cauți o piesă. 
Am reusit să dăm microbul și în vecini. D. a început primul puzzle din serie cu un prieten care nu a putut sta la noi până să termine puzzle-ul. Tare supărat a fost. I-am trimis poze cu update:)( 

Vă las in story un video cu două dintre puzzle-uri. Mai avem unul sigilat care este al micului Blond și la care tot atentează frati-su le motiv că:” până crește el, mama.. e păcat “ 🤣🙈
Când vedeți o mamă cu unghiile făcute, să fiți siguri că e o provocare și o realizare să și le facă. 

După ce am născut ani de zile nici nu visam să am 10 minute să le fac. Acum reușesc dar cu asistență și alte provocări cum ar fi să le șterg lor unghiile. 

Dar ce zic eu 10 minute. Să că explic: dimineață am zis că mă apuc. Mi-am luat trusa și ojele. Până au venit turcii peste mine cu doleante: Vreau și eu cafeluțăăă, eu cu cacao și cu spumă, eu fără dar cu miere, etc.. Am percutat, apoi m-am luat cu treabă prin casă. Am făcut de toate cu gândul la momentul magic final când îmi voi face unghiile. 
Mă întorc la masă, îmi dau seama că îmi tăiasem unghiile nu de la o mână, ci doar de la 3 degete și alea neconsecutive🙈🤷‍♀️
Ps: hastagul mamadebaieti chiar nu isi are rostul in această postare:)) 

Cine își face unghiile acasă mai rapid e eroina. 

#viatacucopii 
#lifewithkids 
#viatacucopii 
#mamadebaieti 
#momblogger 
#bloggermom
Când vecina mă sună si-mi spune: -Hai să-ți d Când vecina mă sună si-mi spune:
-Hai să-ți dau fasole și prăjitură pentru copii… 
Sar din pat în pijamale ( m-a lovit răceala de la D.) De altfel, am făcut schimb de prăjituri. Pe story vedeți și prăjitura mea. 
Așa e cu vecini mișto când stai la curte. 

#viațalațară 
#amintiridinbucatarie 
#weekendulincepe 
#weekendmood 
#bloggermom 
#viatacucopii
Nu mă pricep la pământ și munca pământului, Nu mă pricep la pământ și munca pământului, căci soțul se ocupă de plantat, eu cel mult de udat, dar recunosc că e ceva în neregulă cu natura. După o zi de ploaie în care nu puteam planta, a urmat doar o zi de soare care a uscat totul și pământul e format din bulgări mari greu de spart. 

Dar copiii au fost cei mai fericiți să ajute și să ude ce au plantat: roșii, cartofi, dovlecei, vinete, fasole și multe altele. 

Voi cum ați petrecut duminica? 

#viațalațară 
#fiiinfluencerulcopiluluitau 
#educatiadeacasă 
#momblogging
#viatacubaieti 
#viatacucopii
Apucăm rar să ne vedem cu prieteni dar nu ratăm Apucăm rar să ne vedem cu prieteni dar nu ratăm zilele copiilor, ceea ce cred că și ai nostri făceau. Îmi amintesc când părinții se vedeau cu anumiți prieteni de zile de naștere și noi copiii ne jucam. Și în ziua de azi, când noi părinții le cam dictăm prieteniile, mă bucur că ai nostri copii, din prietenii diverse, se simt mereu bine împreună. 

O zi cu soare, prea mult vânt, ( n-am putut pune un balon) pictură de la Georgiana care mereu ne furnizează forme de ipsos de pictat și trambulina care a fost vedeta zilei. Pe lângă micul Blond, of course. 

#weekendcuprietenii 
#mamadebaieti 
#weekendfun 
#momblogger 
#viatadeparinte 
#fiiinfluencerulcopiluluitau
Mai multe... Follow on Instagram

Arhive

© Copyright 2014. Theme by BloomPixel.