• Acasă
    • Competiţie SuperBlog
  • Alexisme
    • De suflet
    • Viața la țară
    • Păreri
    • Intrebări de oracol
  • Părinți & copii
    • Ghid în sarcină
    • Activități cu copiii
    • Amintiri din bucătărie
  • Campanii
    • Români care inspiră
    • Campanie de informare pentru părinți
  • Ştiri
  • Concursuri
  • Recomand
  • Despre mine
  • Apariții în media
  • Acasă
    • Competiţie SuperBlog
  • Alexisme
    • De suflet
    • Viața la țară
    • Păreri
    • Intrebări de oracol
  • Părinți & copii
    • Ghid în sarcină
    • Activități cu copiii
    • Amintiri din bucătărie
  • Campanii
    • Români care inspiră
    • Campanie de informare pentru părinți
  • Ştiri
  • Concursuri
  • Recomand
  • Despre mine
  • Apariții în media
Alexisme
  • Acasă
    • Competiţie SuperBlog
  • Alexisme
    • De suflet
    • Viața la țară
    • Păreri
    • Intrebări de oracol
  • Părinți & copii
    • Ghid în sarcină
    • Activități cu copiii
    • Amintiri din bucătărie
  • Campanii
    • Români care inspiră
    • Campanie de informare pentru părinți
  • Ştiri
  • Concursuri
  • Recomand
  • Despre mine
  • Apariții în media
Home  >  Campanii de informare pentru părinți • Ştiri  >  Cum arată școala online pe timp de pandemie: doar teme pe whatsapp?
Campanii de informare pentru părințiŞtiri

Cum arată școala online pe timp de pandemie: doar teme pe whatsapp?

Alexa Stănescu mai 12, 2020 scoala online 10 Comments 2711 Views
scoala online, copii laptop

 Mulți părinți se plâng în stânga și în dreapta de modul haotic în care se face această școală online, care ne-a prins pe nepusă masă. A pus profesorii în impas pentru că nu știu să lucreze pe calculator, pe copiii care nu au internet sau laptopuri, dar și pe părinți care s-au trezit peste noapte profesorii copiilor, pe lângă full time job de acasă.

Am încercat în acest articol amplu să vorbesc cu toate părțile implicate, să înțeleg de ce nu există o politică mai coerentă de predare la 2 luni de când s-au închis școlile. Am vorbit cu elevi, părinți, profesori, profesori care sunt și părinți, directori de școli, inspectorat școlar și minister.

Cadrele didactice (de la stat) au primit salariile întregi pe perioada stării de urgență. Rămâne de văzut după 15 mai cum vor fi plătiți. Timp de o lună ministerul nu și-a pus întrebrea dacă profesorii ar trebui să își justifice salariile.

Eu însă nu cred că despre asta e vorba, ci ca cei mici să înțeleagă materia, în alte condiții. Ca profesorii să nu rămână cramponați în secolul trecut.

Până să devină școala online obligatorie, cu directive de la minister, doar unii profesori, majoritatea la privat, făceau de plăcere aceste ore online. Probabil profesori familiarizați cu internetul.

În 2019 erau peste 200.000 profesori pensionari care predau și cel mai probabil, putem presupune că tot atâția nici nu se pricep să folosească un email. Ce să mai vorbim despre predare online..

Bănuiesc că de când cu pandemia ați intrat măcar o dată pe Zoom sau o altă platformă de comunicare în grup și ați văzut cât de greu este să fii atent la fiecare om ce zice, să nu vorbești peste altcineva, mai pică netul, se freez-uiește ecranul, etc. Probleme digitale pe care un copil le poate rezolva, dar un profesor, nu întotdeauna.

De când ministerul educației le-a cerut profesorilor să dovedească faptul că predau și își continuă munca, este un și mai mare heirupism:

  • Așteptările profesorilor sunt prea mari:

O oră de predare online nu mai are cum să semene cu o oră de predare la școală, trebuie să înțelegeți asta.

Asta spune o mamă exasperată că fiul ei primește prea multe teme și nu se predă deloc, scria pe rețelele de socializare: De ieri si până azi, copilul meu are 8 noi grupuri de whatsapp, “VII C Biologie”, “VII C Geografie”, “VII B Chimie” si asa mai departe. Nu ne vom opri aici, probabil vor aparea atâtea grupuri de whatsapp câte materii sunt. Pe fiecare grup sunt “aruncate” linkuri pe care copiii trebuie să intre, să copieze materia de acolo (da, exact, să copieze pe caiete!). Să facă diverse proiecte (au deja teme). Totul funcționează pe principiul “si asa stati acasă și nu aveți nimic de făcut”.

Laura, mama unei fete în clasa a 5-a:

Cu doamna de mate nu s-au văzut niciodată online, am primit doar poze după niște chestii scrise de mâna în care copiilor li se recomandau restul lectiilor ca studiu individual. Am reusit să facem prima tură de lecții și exerciții, i-a explicat soțul meu, dar la a doua tură, am zis pas. Asta nu e scoală, iar eu nu sunt profesor de mate să predau eu lectia acasă.  Unii profesori mai uitp că au ore !

 

Un studiu lansat ieri (12mai a.c) de platforma SuperTeach, arată că în 70 la sută dintre cazuri, profesorii au comunicat cu elevii prin grupuri de whatsapp, 29 % prin informări pe e-mail, 23 la sută individual, ba chiar 6 la sută NU au comunicat deloc. Studiul a fost făcut pe un eșantion mic, de 3847 de părinți (dintre care majoritatea au copii de clasele 0-4), 70 la sută din mediul urban.

Foto:SuperTeach

 

Foto: SuperTeach

 

Un alt exemplu, de data aceasta de la clasa pregătitoare, deci copil de 6 ani:

B: Fiica mea e la clasa pregătitoare. Până să devină obligatorie predarea, ne trimitea învăţătoarea fişe de lucru pe whatsapp, în continuarea a ceea ce predase deja la clasă. După ce s-a decis ca predarea să fie online, la nivel de şcoală s-a ales lucrul în google classroom. Nu intră nimeni online cu ei, dar se dau zilnic fişe de lucru, din care unele cu deadline de rezolvare. Tot acolo postează şi profesorii de sport, engleză şi religie materialele.

Dacă de învăţătoare şi de cel de sport nu am ce să comentez, cei de engleză şi religie par din altă lume. Cea de engleză trânteşte nişte melodii şi nişte joculeţe exclusiv în engleză, din care copiii n-au ce să priceapă dacă nu stai tu părinte, să le explici, și acum ne-a trimis fișe cu cerințe in limba engleză (copiii învață abia literele la pregătitoare) pentru a le da note!

Cel de religie a pus nişte materiale lungi cât o zi de post – ironic – şi le-a cerut copiilor să le citească şi să-i scrie ce anume le-a plăcut de acolo – copii de pregătitoare, repet.

  •  Profesorii nu au fost instruiți cum să predea online  

Orarul zilnic al unui elev trebuie să arate diferit față de cel cu care era obișnuit. Nu poate sta 7 ore în fata calculatorului. Ar trebui să facă 2-3 materii cel mult pe zi. Asta mi-au spus unii părinți, care nu își pot lăsa copiii atât timp în fața ecranelor. Plus că se plictisesc și nu au răbdare să stea jos atât timp.

Fiecare profesor predă cum îl taie capul, pe o platformă sau alta. Nimeni nu le-a spus profesorilor cum să gestioneze 20 de suflete online care vorbesc unele peste altele și unde e butonul MUTE, de unde se pornește camera, cum poți scrie pe tabla și să dai share screen, și câte și mai câte lucruri de bază.

Gabriela Maalouf este psiholog,consilier pentru dezvoltare personală o școală privată, și mamă:

Noi, cei care colaborăm cu scoli private am făcut foarte multe “instructaje” pentru a reuși in mediul online. Si chiar și așa, noi, oameni care stam toata ziua pe laptop, calculator, telefon, am descoperit că e nevoie de mult timp pentru a găsi formule potrivite.

La mine a durat mai bine de o lună să ajung la un nivel ok cu activatul în online și eu mă pricepeam și înainte destul de bine.

Platformele propuse de minister conțin informații si sfaturi utile. Cu toate acestea, eu nu pot decât să mi-l aduc aminte pe “Dl Trandafir” – așa l-am numit eu, după cunoscutul personaj-, un domn învățător la un pas de pensie care își iubea elevii ca pe ochii din cap. L-am cunoscut intr-o campanie umanitară, la o scoală dintr-o zona defavorizată ( undeva la 20,30 de km de București, nu la capătul lumii). Eu cred că genul acesta de profesor, învățător…cu tot sufletul lui atât de bun, nu va reuși doar cu aceasta platformă. Tot acei copii, oricum mai putin norocoși, vor avea de suferit si de pierdut.

Am întrebat la ministerul educației dacă autoritățile au făcut un ghid pentru profesori despre cum ar trebui să arate aceste ore online: ce și cum să le predea copiilor.

Concret, nu au făcut-o, dar au enumerat într-o conferință platformele online deja existente pe care se poate lucra. (la finalul articolului le veti găsi). Cele pe care le știm și noi, părinții și oamenii care lucrează în corporații. Mai există și un program la televiziunea română care e și pe youtube, pentru pregătirea elevilor din clasele terminale. Aceasta este o idee bună, nu măpronunț însă asupra predării. Găsiți aici.

copii tablete, telefoane
Foto:Unsplash

Ministerul educației a pasat responsabilitatea în curtea Inspectoratelor școlare care trebuie să vegheze cum predau profesorii, dar și în curtea directorilor de școlii. Iată răspunsul oficial:

Prin intermediul inspectoratelor școlare, Ministerul Educației și Cercetării le-a recomandat cadrelor didactice, ca în cadrul activității de învățare on-line, să se raporteze, în primul rând, la provocările și principiile didacticii moderne/la particularitățile de vârstă ale educabililor, precum și la specificul activităților desfășurate. Conducerea fiecărei unități de învățământ trebuie să sprijine accesul cadrelor didactice la platforme educaționale, iar împreună cu învățătorii, profesorii diriginți și cadrele didactice să organizeze un program săptămânal care să includă activități de învățare on-line pentru fiecare disciplină de studiu.

 

Dacă părinții sunt nemulțumiți de cum se desfășoară școala online, trebuie să sesizeze mai întâi conducerea școlii, abia apoi inspectoratul școlar.

 

  • Sunt și profesori care vor să învețe cum să predea online și care se adaptează

Violeta Dascălu este directoarea școlii Ferdinand din București, o școală pe care am vizitat-o acum 2 ani tocmai pentru că m-a uimit progresul profesorilor.  Așa că nu m-am mirat când doamna Dascălu mi-a zis că profesorii din această școală au început prima lecție online, la 2 zile după suspendarea cursurilor, iar din data de 16 martie, toți colegii sunt în contact direct cu elevii.

Utilizăm pltforma Adservio, care era activă de la sfârșitul lui 2019, aplicația video Webex, iar pentru elevii care nu au decât telefoane, prin aplicația Whats App.

 La gimnaziu elevii fac 2,5 – 3 h video/zi, dar sunt și materiale încărcate pe platformă.  Profesorii învață mereu. Este un lucru firesc pentru noi. Nu știm toți, dar exersăm.

Eu predau Geografie la clasa a VIII-a. Cu câteva zile înainte de oră, încarc pe platformă materiale eferente temei pe care urmează să o clarific . Acestea sunt schițe, harți conceptuale, filmulețe de pe Youtube, jocuri didactice, harți tematice, prezentări, fișe de lucru, chestionare de feed back.

Lavinia îmi povestește că linca, fiica ei de clasa a 2-a, face ore online din a 2 sapt de stat acasă, adica aproximativ pe 20 martie. Face 2 ore pe zi: română și matematică, li se predă și primește ca temă doar din ce lucrează online!

De exemplu, si-a pregatit singura micul dejun cu forme geometrice ( sunt la lectia cu forme geometrice la matematica).

  • Părinții care lucrează de acasă au nevoie de laptopuri și telefoane. Cum fac atunci copiii, școala online?
laptop
Foto:Pixabay

Și să nu uităm că părinții care stau acasă LUCREAZĂ, nu stau degeaba. Și lucrează online, adică la calculatoare, laptopuri sau telefoane/ tablete. Dacă ai doar un copil, mai merge să împarți device-urile, dar ce te faci când ai doi copii, fiecare are nevoie să facă ore online. Tu, ca părinte te mulțumști să te zgâiești pe telefon cnd faci un exel sau un mail.

Este și acest aspect o mare problemă, iar profesorii ar trebui să îl ia în calcul atunci când întocmesc orarul copiilor: disponibilitatea gadgeturilor.

  • Și grădinița e online

Vă vine sau nu să credeți și copii de grădiniță au ore online!!! Mă rog, mai mult pentru socializare, dar în acest caz părinții chiar trebuie să îi ajute pe copii pentru că majoritatea educatorilor dau de făcut activități de lipit, colorat, desenat, lucruri la care cei mici au nevoie de ajutor.

Un părinte se plânge că primește fise copiate de pe net, trimise fără logica, fără cursivitate pe grupul de Whatsupp în care sunt toți părinții.

Să vezi cum curg 3-400 de mesaje zilnic cu toate capodoperele copiilor. Unii se înregistrează audio cântând, alții își filmează copiii și apoi trimit filmulețele… Nu am mai rezistat și am ieșit din grup după prima săptămână.

Sunt și grădinițe unde educatorii s-au mobilizat și nu îi încarcă pe părinți sau pe copii. Gabriela Penciu este directoare la grădinița nr 252. Spune că dintre cei 237 de copii, 170 au participat deja la diverse interacțiuni online cu educatorii. 

Educatorii comunică cu părinții pe telefon, whatsapp, mesaje scrise, platforme specializate. Si copiii de grupele mici participă. Educatoarele stabilesc o povestioară pe zi si o activitate practică.

Am stabilit cu părinții un program, pentru că înțelegem că și ei lucrează de acasă. Ne vedem cu cei mici la ora 12, și cel mult 40 de minute are loc sesiunea. Durează până se conectează toți.

PARANTEZĂ: Îmi amintesc în prima sau a doua săptămână toți părinții cu copii la grădiniță căutau disperați cotorul de la hârtia igienică pentru a face un fluture, căci în programă era săptămâna insectelor!:) Jur, pătinții erau înnebuniți pe rețele de socializare să termine hărtie igienică. Eu cred că de aia a fost coadă la mall.

  • Este momentul ideal în care să te bucuri că ai lăsat copilul să învețe să lucreze pe calculator

Andreea este mamă a doi copii de grădiniță dar și profesoară la clasa a 3-a. Norocul ei este că soțul este acasă în această perioadă și poate sta cu copiii în timp ce ea le predă elevilor săi, la calculator.

Folosesc aplicația Zoom. Are tabla alba, power point făcut si dau share screen, manuale online cu share screen plus manualele lor de acasa si caiete de lucru. I-am rugat pe părinți să stea prin preajmă în primele zile in caz că apăreau probleme. Acum le rezolv eu cu ei. Îmi dau share screen la ecranul lor si îi ajut. 

  • Cum văd copiii școala online? Le place sau nu ?

Profesorii sunt însă la fel de plictisitori ca la școală, mărturisește M.

Nu intru online pentru că nu are nimic să-mi spună, eu nu vreau să mă scol la 7.30 să stau online jumătate de oră doar ca s-o aud cum se vaită.

Pe Eliza, în clasa a 5-a am întrebat-o cum i se pare școala online: Mie mi se pare si grea dar și usoară: este grea deoarece profesorii ne dictează, dar ușoară pentru că suntem fiecare la casa lui, putem să stăm comozi în pat sau pe scaunul de la birou care este pufos. Mai avem și mai mult loc de scris pentru că fiecare este la biroul lui si are mai mult spatiu decât la scoala unde stam inghesuiti doi într-o bancă.

Totuși, fetei îi lipsește socializarea: Îmi plăcea la scoală deoarece în pauze stăteam și vorbeam unul cu altul, la o distanta mai mică de doi metri, uneori vinerea mai mergem la o pizzerie, unde stăteam ne distram, faceam diferite provocări si mâncam pizza si beam sucuri. Uneori chiar comentam despre profesori ( in special pe cel de geo si cel de mate ).

Și lui Vladi, clasa a 2-a i se pare mai comod acasă. Tot scaunul de birou îl atrage, in locul băncii de la școală. Dar și lui îi e dor de colegi. Ne predă mai puțin doamna, și avem mai puține teme. Asta-mi place.

Elevii unei clase a X-a de liceu folosesc programul Adservio. La început, doar profesoara de matematică, diriginta lor lucra cu ei. Apoi, de când a cerut ministerul obligativitatea orelor online, au apărut și alți profesori.

La o clasă a 8-a, din 12 martie, elevii fac română și mate pe zoom, teme  ca la balamuc trimise pe classroom. După Paște s-au activat și ceilalți, dar mai bine nu se activau, spune mama unei eleve care este și ea profesoară.

Din punctul de vedere al cadrului didactiv spune că intră live pe grupe de câte 8-9 elevi, predă litera. La matematică fac cu toată clasa, e mai accesibil. Pentru consolidare lucrează singuri, le dau pas cu pas ce au de făcut și fișele aferente, pdf făcut de mine pe calculator sau scanate, nu poze cu telefonul.

Pot cere întâlniri private, eu cu ei, vorbim de câte în lună și-n stele și ce au mai greșit prin fișele trimise. Uneori le cer eu dacă consider. Mai nou mi-a venit ideea să le cer rezolvările înregistrate audio, căci părinții îmi povesteau prea pe scurt cum a fost, să decid ce fac mai departe. De o săptămână ascult… și e minunat.

Până la urmă responsabilitatea predării online nu se regăsește într-un loc. Ca-n România, ține tot de fiecare în parte să se descurce, cum poate. Tot ce sper este ca măcar să fim deschiși să învățăm unii de la alții.

———————–

Programe online pentru profesori:

Profesorul Digital este o platformă care le explică video pas cu pas profesorilor, cum să folosească fiecare instrument in parte pentru predarea online.

Ema la școală  e o platformă cu exerciții interesante și creative pentru clasele pregătitoare până la a 6-a.

Educred.ro este tot un site pentru profesori care nu sunt familiarizati cu predarea online și instrumentele de folosit.

Scoala Pe net – Google Classroom care oferă facilități ș instrumente pentru profesori ca să poată preda ușor mai multor copii în același timp.

Clasa mea  este tot un site plin de resurse pentru profesori, planșe didactice si nu numai.

Dacă știți și alte programe și site-uri utile, astept să-mi scrieți în comentarii! 

Previous Article De unde ascultăm povești audio online pentru adormit copiii
Next Article În cât timp adormi bebelușul?

About Author

Alexa Stănescu

Bună! Sunt Alexandra Stănescu și cred că măcar în treacăt m-ai auzit la Europa FM, în ultimii 11 ani. Dacă ți-a plăcut articolul, lasă-mi te rog un comentariu și dacă vrei să dai vestea mai departe cu un share. Multumesc

Related Posts

  • masina de scris

    Avantajele școlii online: De la generația cu cheia de gât, la copiii care își deschid singuri Zoom-ul

    noiembrie 22, 2020
  • Interviu cu Urania Cremene despre școală, în anul pandemiei

    septembrie 22, 2020
  • scoala online, copii laptop

    Este home schooling-ul legal în România? A crescut numărul cererilor de înscrieri în home schooling

    septembrie 8, 2020

10 Comments

  1. Alina Stanescu Reply
    mai 13, 2020 at 9:12 am

    http://www.invatadeacasa.com unde exista atat tutoriale video pentru folosirea solutiilor de comunicare online cat un grup whatsapp cu voluntari IT ce pot raspunde la intrebarile profesorilor, copiilor sau parintilor

  2. Daniela Tarnovschi Reply
    mai 13, 2020 at 1:55 pm

    Buna ziua, interesat articolul. Poate insa ca veti gasi interesanta si cercetarea recenta realizata de catre IRES (aici sunt datele, culese pe baza de chestionar, telefonic, pe un esantion reprezentativ pentru familiile cu copii din preuniversitar si cu o marja de eroare de 2,5% – https://ires.ro/articol/394/accesul-copiilor–colari-din-romania-la-educa%C8%9Bie-online– ). Ne-am straduit sa gasim date interesante si sa venim cu cateva propuneri despre scoala online: https://ires.ro/uploads/articole/ires_accesul-elevilor-scolari-la-educatie-online_policy-paper_mai-2020.pdf

    • Alexa Stănescu Reply
      mai 13, 2020 at 2:26 pm

      Multumesc. Foarte util este studiul Ires. L-as fi inclus in articol daca stiam de el.

      Oricum lumea il poate accesa de aici. Doar un sfert dintre parinti sunt nemtumiti? Cam putini la ce vad in online.

  3. Cristina Reply
    mai 13, 2020 at 7:21 pm

    La noi e ca la nimeni, nu vom avea calitate până nu vom ști să măsurăm calitatea și nu să bifăm cu „făcut/nefăcut”.
    Era greu să dea ministerul niște descriptori? Ce înseamnă „lecție făcută”? O poză cu telefonul pe whatsapp??
    Să știe și directorul pe cine bifează la salariu și pe cine nu. De ce nu au curaj să taie salariile acolo unde nu se face nimic?

    Aș vrea tare mult să văd de la minister rezultatele acelor situații pentru care au muncit zile în șir niște oameni să întroducă în SIIR la fiecare elev și profesor dacă are conexiune si cum. Acolo ar fi cu adevărat dimensiunea fenomenului la noi. Dar spune cineva ceva? Doamne ferește!

    Se dă o școală destul de mare, unde 20% dintre profesori nu au răspuns la chestionarul directorului, dacă și cu ce se conectează (în 3 zile!), iar 29% au declarat că se conectează cu telefonul pentru lecții. Așadar, jumătate dintre profesorii școlii au laptop/desktop. Alo, secolul XXI?? Aici Evul Mediu… Ce școală online să facem așa?!

    • Alexa Stănescu Reply
      mai 14, 2020 at 2:23 am

      Nici eu nu pricep de ce ministerul nu da guidelines! Fiecare director e lasat de capul lui ! Credeam ca nu poate fi mai rau la scoala, ei bine, iara.
      Esti profesor, Cristina? Daca si tu spui ca nu e ok, ar trebui sa se simta ministeruk

  4. Maria Capreci Reply
    mai 14, 2020 at 10:47 am

    Wow! M-am trezit “citata” in articolul dvs. Pare totusi bine documentat, sper ca nu ati compilat diverse postari de pe FB….

    • Alexa Stănescu Reply
      mai 14, 2020 at 11:24 am

      Buna ziua,

      Sunt jurnalist de 17 ani, inainte sa existe FB, si nu obsnuiesc sa compilez postari de pe FB. Asta nu e jurnalism. Aveti un mesaj de la mine in privat din data de 5 mai, la care nu ati raspuns. Probabil nu l-ati vazut, se intampla. V-am trimis acum si un email.

  5. Ionut Popa Reply
    septembrie 15, 2020 at 8:00 am

    Din pacate la mai bine de 6 luni de cand a inceput pandemia stam la fel de prost pe partea de organizare a lectiilor online. Sunt de acord ca exista multe situatii in care copiii nu au acces acasa la internet sau la o tableta/laptop decent pentru cursuri online, insa in general in orase atat profesorii cat si elevii au acces la laptop, internet si o gramada de aplicatii gratuite prin care se poate face scoala.

    Eu personal as fi evitat inceputul scolii in formatul normal, cu prezenta fizica, acolo unde se poate organiza online intr-un fel sau altul.

    • Alexa Stănescu Reply
      septembrie 15, 2020 at 9:28 am

      Multumesc pentru că ai citit articolul si pentru raspuns, Ionut.
      Dacă ar respecta minimele 3 reguli autoritatile si conducerile scolior ar fi muult mai simplu. Dar si noi parintii suntem respinsabili sa ii trimitem cu mesaje si obiceiuri bune la scoala. Cred ca un inceput online pt cls pregatitoare nu ar fi fost oportun. Si asa intra in alta lume fata de gradinita, au nevoie de un om langa ei care sa ii ghideze si sa le explice lucruri

  6. Pingback: Cum ajuți copilul să reușească în viața școlară - Blogul Irinei

Leave a Reply

Anulează răspunsul

Abonează-te!

Înscrie-te aici cu adresa de e-mail ca să primești articolele noi::

My Social Media

Postări populare

  • Nu am așteptări de la 2021, cer doar sănătate pentru familia mea și prieteni decembrie 31, 2020
  • darius, cuvinte, scris, caiet
    În vacanță păstrăm același program pentru copii: teme și culcat devreme? decembrie 29, 2020

Caută prin taguri

#EpicTalk Alexisme amintiri amintiri din bucatarie bebelusi cadouri cafea carti copii copil covid19 covid 19 Craciun de partea cealalata a baricadei Diana Stanculeanu educatie timpurie Eugenia Dobrescu frati Gasca Zurli idei iubire neconditionata jucarii mama Martișor Mirela Retegan moda pandemie parenting parinti Pineberry poveste profesori reduceri sarcina scaun auto scoala online sfaturi siguranta copii spectacol spital targ un chef si jumătate vacanta weekend work at home moms

Instagram

alexa_stanescu

Vine o vreme când baby proofing the house înseam Vine o vreme când baby proofing the house înseamnă să dormim toți pe jos, să mâncăm pe jos, in fine, orice să facem pe jos și să încuiem toate camerele. 🤦‍♀️ 
De ceva vreme ne gândim să mutam canapeaua pe care se urcă si ajunge la fereastră. 
Azi a descoperit masa si se urcă pe nesimtire pe scaun si apoi pe masă. Râzând cârcotaș, cum altfel?! 
As lua scaunele, masa, canapeaua, biblioteca, ah si wc-ul ( si pe ala îl călăreste ca să traga apa non stop) și le-aș inchide undeva, că sunt periculoase și noi o să levităm🤦‍♀️ La bucatarie ce să mai zic, că nu m-am gândit să pun ușă! 
Serios, sper să îi treacă repede fazele@astea. Frati-su a fost un îngeraș🤩🤷‍♀️

Si copilul tău e așa? Goe plin de șotii? 

#kidslife #playingkids #momlife #mombloger #lifewithkids #tantrums #exploringkidsplay #lifeisajourney🌏 #weekendwithkids
Triada fără de care nu știi cum ai trăit până acum ca FEMEIE: 

🙅‍♀️Mașina de spălat vase : Piei, satană:) 
-Vai, dar mie nu îmi trebuie pentru că oricum trebuie să clătesc vasele înainte să le pun înăuntru! 

🙅‍♀️Uscător de rufe: 

-Vai, dar mie nu îmi trebuie pentru că le întind afară, să miroasă frumos!

🙅‍♀️Mașina cu cutie de viteze automată: 
-Vai, nu sunt șofer adevărat dacă nu amestec vitezele în cutie sau nu stau cu piciorul pe ambreiaj, să simt domle când schimbi viteza! Sooo wrong! 😆

Nu, nu am apăsat încă stângul pe frână și sper să nici nu o fac. Mi se pare fascinant cum reușesc să îmi controlez mișcările (mai puțin plecarea de pe loc, acolo mereu dau să schimb în a doua), dar am remarcat ceva mișto despre creier: atunci când fac o altă acțiune la care sunt atentă, (gen vorbesc cu cineva din mașină), creierul intră pe automat, nu se mai concentrează pe NEschimbat viteze și automat vrea să apese un ambreiaj și să bage în a doua viteză. 

Am dreptate, sau nu ? 

Cine a condus o automată și gândea ca mine? Nu e viața minunantă cu cutie automată? Na că am făcut și o #poezie:)
Vine D. după prima oră, in așa zisa pauză: -M Vine D. după prima oră, in așa zisa pauză: 
-Mama, îmi trebuie o șosetă albă și niste orez pentru ora de abilitati practice, dar nu azi. 
Trec 2 ore: 
-Mamaaa, îmi trebuie șoseta aia ACUM! 
-Au zis că nu e azi ora! 
-Am gresit! 
Nu am șosetă albă, decât de bebelus, cica nu e bună. 
Găsesc această șosetă, asta e, va face un om de zăpadă gri, e mai original. 🤪
Ps: eu eram jos cu frati-su, el la etaj: 
- Imi trebuie și niste orez. 

-🤬🤯🤯, zic eu ! Urc scarile cu 11 kile de micul Blond in brate. 
Cobor.
-Si niste sfoară! 

-🤬🤯🤯😳

Urc.. cu aceleasi 11 kile in plus. 
-Acuarele si foarfecă am eu, stai liniștită. 😆

Rezultatul.. in poza🤦‍♀️ 

Ai pățit și tu la fel la orele de AVAP?🤣☺️🤷‍♀️
.
.
.
.
#scoalaonline😩😩 #avappregatitoare #diyskids #omdezapada⛄ #momfromhome #mamadebaieti
Prima zi s-a trezit la timp. 🙏🤷‍♀️Nu s Prima zi s-a trezit la timp. 🙏🤷‍♀️Nu stiu cum am reușit acest miracol, sper să țină. In altă ordine de idei, dacă eram elevă și aveam mintea de ACUM, tare m-aș bucurat să mă pot cuibări in casă, și să fac școală. Sincer, vă zic. Bine, m-as fi trezit cu 5 minute înainte de oră, clar, dar mi-ar fi plăcut să nu ies în frig, să mă imbrac doar cu o bluză, in rest să stau in pijama, să am un ceai lângă mine. Copiii nu înțeleg confortul acesta, iar noi adultii profităm prea mult de canapea on a working day🤪 
Cum a fost prima zi de scoală online după vacanță, in care paradoxal zăpada îi cheamă la joacă? 

.
.
.
#aînceputșcoala #schoolislive #scoalaonline #scoalacasa #conformcasa #mombloger #mamadebaieti #amintiridincopilarie
Aș putea continua titlul cărții: De ce bea mami Aș putea continua titlul cărții: De ce bea mami, înainte de ora 18?/ De ce bea mami și tati nu? De ce bea mami vin? Etc. Iar răspunsuri sunt muuulte: pentru că are nevoie să se adune, să-și audă gândurile, să fie liniște, să se răsfețe, you name it! Pentru că vrea să se simtă un adult, basically😉☺️ Am descoperit cartea acestei blogerite din Scotia și o savurez cu mult umor. Just what any mother needs!
.
.
.
#mombooks  #whydoesmommydrink #carteaserii #chillingmom #pahardevin #lagurasobei🔥🍷 #havingadrink #mommoments❤️ #metime
Am fost la întâlnire cu fetele, și am apucat să mă pozez tot acasă acum când am ajuns.. pentru că voiam să vă zic că iubesc acesti cercei și mi-am dat seama că nu am mai purtat cercei de câteva luni bune și mi s-au astupat găurile:)) semn clar că trebuie să insist cu cerceii prin casă deși micul Blond mă trage de ei! 

Când erau copiii mici ce nu puteați purta? Cercei sau lantisor? 
.
.
.
#girlsdayout #happyday #havingfun #momlife #metimewiththegirls #metime #weekendmood❤️
Noua etapă a Micului Blond ( care deja are câtev Noua etapă a Micului Blond ( care deja are câteva săptămâni) este furia și supărarea. Când nu primește ce vrea trântește orice îi pică în mână, trage de păr, o nebunie care se lasă cu dureri pe alocuri. 

Apoi se pune pe jos cu fața în palme: fie plânge, fie doar stă așa 1-2 minute până se linișteste. Mi se pare fascinant cum ajung singuri la solutiile acestea de autocalmare deși nu l-am lăsat de izbeliste să plângă. 

Îmi amintesc că și D. a trecut prin faza asta pe la aceeasi vârstă (1 an si 6 luni) dar parcă era mai usor de împăcat, sau poate am uitat eu. Bine,  micul Blond e si zodia Taur, poate inseamnă ceva și asta. 

Așadar: nu mă lasă să îl tin in brate ca să se calmeze, dar îi vorbesc frumos și stau lângă el, e tot ce pot să fac. De multe ori se duce si il ia in brațe pe frati-su si se liniștește. Asta mă bucură enorm, căci relația lor trebuie să fie așa❤️ chiar dacă in 5 minute se ceartă pe jucării si la adolescență va fi vai și amar de ușile trântite🤦‍♀️🤣. 

 Tu cum procedezi ca să se liniștească puiul de om?
.
.
.
#beingamomchallenge #mamadebaieti #motherofboys #toddlertantrums #terribletwos🤦‍♀️ #iubiredefrati❤️ #brotherlove❤️ #tantrums
Pentru că eu si taică-su nu îi mai luam jucări Pentru că eu si taică-su nu îi mai luam jucării o perioadă, D. s-a gândit că moș Craciun e disponibil. Doar aduce cadouri și nu are nevoie de bani🤦‍♀️🤣 I-am@explicat că nu mai vine decât peste un an când sigur nu va mai dori această mașină. Dar nu și nu! 
A pus in geam scrisoarea și dacă dispare, inseamnă că Mosul o să îi aducă ce vrea, a concluzionat D. 
.
.
.
#vinemoșu 
#moscraciunperepeat #cadouridecraciun🎁 
#dorintedecraciun #momblog #motherofboys #mamadebaieti #magiacraciunului
Mai multe... Follow on Instagram

Calendar

mai 2020
L Ma Mi J V S D
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
« apr.   iun. »

Arhive

© Copyright 2014. Theme by BloomPixel.
Acest website folosește cookies: Aflați mai multe.