Cum să îți creezi un brand și de ce ai nevoie de unul

0 Comments

Prietenii se pot lega la orice vârstă. De asta m-am convins.

Da, prieteniile din fragedă copilărie sunt mai durabile, pentru că au avantajul timpului și experiențelor care atârnă greu la balanța vieții, dar putem cunoaște oameni interesanți, pasionați și pe aceeași lungime de undă cu noi și când creștem un pic mai mult. Îndrăznesc să merg mai departe și să spun că putem lega prietenii și pe Facebook. Știți câți oameni interesanți am cunoscut în ultima vreme în online? Fără să îi văd la față, oameni care la un moment dat sau altul m-au susținut într-un fel sau altul. Puterea comunității online mi se pare fantastică.

Și ca să vă dau un prim exemplu, mai întâi vă întreb cum vi se pare noul logo #Alexisme?

Cea care l-a creat și m-a suportat zile și nopți este Iulia Ghevrea, pe care am cunoscut-o online. Mai exact pe grupul creat de ea pe Facebook, Mameprenoare Network. O comunitate mică și frumoasă, în plină dezvoltare. Iulia are 34 de ani, născută și crescută la Ploiești, urbea de care nu îi este dor niciodată. Singurul oraș de care îi este dor din România este Brașovul, orașul ei de suflet, de studenție, unde s-a căsătorit și a născut primul copil.

De 5 ani locuiește în Germania pentru a fi împreună cu soțul și mai aproape de rudele care locuiesc acolo. Înainte, ea și soțul său au mai fost expați o perioadă. Era deja mamă când a plecat definitiv din România. A fost nomadă mai mereu. Așa că, ne-am așezat la o cafea online și am stat de vorbă despre brand, despre ce reprezintă branding-ul astăzi și cine îl folosește, dar mai ales cum. Vă las să o descoperiți prin cuvintele ei, iar la final, BONUS, câteva ÎNTREBĂRI DE ORACOL. O să vă placă, sunt sigură.

LOGO-ul este cravata de la costumul denumit ‘identitate de brand’.  Ceea ce te va face să licărești în mulțimea din nișă va fi tocmai modul în care alegi să-ți spui povestea, iar imaginea de brand este costumul pe care îl porți în ‘show’ atunci când te adresezi unui public foarte larg și foarte pretențios.

Ce sunt un logo și un brand? Crezi că în zilele noastre este esențial și mai ales trebuie scos în evidență?

Am să spun mai întâi ce NU este logo-ul. Logo-ul NU ESTE nici brand, nici ‘branding’, nici identitate de brand. Logo-ul este o emblemă care prin design trebuie să spună ‘morala’ poveștii de brand. Este un element între altele. Cum spun mereu, este cravata de la costumul denumit ‘identitate de brand’. Ca element unitar el nu reprezintă nimic fără o misiune clară dezvoltată permanent.

Identitatea de brand este suma unor elemente vizuale care reprezintă brandul – logo, fonturi, paleta de culori, fotografie, pattern-uri, etc.

Cine are nevoie de brand identity? 

De o identitate de brand are nevoie oricine începe o afacere, egal ce nișă, pentru ca partea vizual este bucata de brand din care auditoriul muscă cel mai repede. Cred că trăim vremuri în care este extrem de facil să testezi statutul de antreprenor și să demarezi un start-up și paradoxal cu asta extrem de greu să te faci remarcat într-o lume scufundată în consumerism și feed-uri și clickuri.

Așadar, ceea ce te va face să licărești în mulțimea din nișă va fi tocmai modul în care alegi să-ți spui povestea, iar imaginea de brand este costumul pe care îl porți în ‘show’ atunci când te adresezi unui public foarte larg și foarte pretențios. Nu este esențial costumul ci TOT ceea ce ești ca brand, dealtfel riști sa urci pe scenă sumar îmbrăcat și poate n-ai vrea asta, nu?

Cum s-a născut Mameprenoare Network  și cui se adresează? 

Momentan suntem puțin peste 300 de femei mișto acolo. Creștem….copii & afaceri..și grupul

Ideea Mameprenoare Network a plecat de la dorința de a crea un spațiu ‘altfel’ dedicat femeilor ca mine, care muncesc pentru ele si nu doar pentru altii in timp ce cresc si copii, un spatiu diferit față de multele comunități online, liber de promovarea pasiv-agresiva cu care suntem inundate peste tot, dar prietenos cu expunerea calitativă, o ordine într-un mic haos, un spatiu lipsit de regulamente kilometrice. Aici colaborarea este noua competiție. 

Plus am vrut să ofer un loc unde pot uneori să mai dau suport gratuit, să mai găsesc un barter frumos, să urc oferte exclusive de business, să give-back! Lucrurile în acest grup merg în tihna lor normală, s-au legat prietenii și colaborări minunate.

Scopul clar este de spațiu de confort și suport pentru dezvoltarea mentalității și practicii de antreprenoriat feminin. Un spatiu unde absolut toate membrele un sansa egală de promovare, unde accentul este pe networking și discuții mai practice. Momentan suntem puțin peste 300 de femei mișto acolo. Creștem….copii & afaceri..și grupul 🙂

Care este jobul tău?

Jobul meu este acela de a susține antreprenori cu soluții creative și ‘BSfree’ cum spun eu, de marketing digital și de a le contura identitatea de brand prin design.

Lucrez să dezvolt și sa lansez propria agenție boutique, ea există deja ca entitate mică – Digital Marketing Artisans, unde vom oferi aceste servicii sub diferite forme și planuri de preț.

Creezi logo-urile asculți muzică? Ai nevoie de o stare de spirit?

Uneori da. De multe ori nu. Am un proces întreg, îmi place foarte mult ce fac, starea de spirit nu lipsește, mai greu cu organizarea timpului uneori. Partea de design de brand e doar un element din ce fac. Depinde de stare. Regret să recunosc că pentru un om care a studiat muzica 12 ani, nu mai devorez nimic muzical ca înainte…din cauza de copii și habar nu am de ce, am ceva bugs la treaba cu identitatea mea de om între toate celelalte.. Priorități. De exemplu amân de săptămâni întregi sa îmi acordez chitara…

Cum se desfășoară colaborarea cu clienții? E suficient sa vorbiti online? Vă sfătuiți?

Colaborările mele sunt exclusiv online, lucrez remote și până recent am lucrat exclusiv cu piața externă, fără colaborări în România. Este foarte suficient pentru multe tipuri de proiecte în ziua de azi să comunici online. Întâlnirile fata în față rămân totuși cu beneficiile lor și cu importanța lor.

Lucrez cu niște formulare drăguțe, necesare de altfel.

Bugetul alocat brandingului nu este o cheltuială, este o investiție

Cam în cât timp reușești să realizezi un logo? Care sunt tarifele sau condițiile de colaborare, dacă sunt ?

Depinde totul de complexitatea proiectului. Creația efectivă de logo nu este neapărat un proces lung, însă până să începi și să termini un logo reușit sunt multe altele mici sau mari de făcut, aproape ca niciodată nu am ales sa creez ‘un logo și atât’.  Majoritatea solicită inițial ‘doar logo’ neștiind exact nici ce doreste de la logo și nici de la imaginea brandului în general.

Au fost situații când am livrat un logo în termeni foarte scurți, însă 1-2 săptămâni e termenul meu uzual ca să pot livra la standardul meu impus de calitate, tot conceptul final cu toate cele necesare, de la formular la fisierele transferate. Pentru că desenele mele nu vin din China sau India, vin din pasiune si dedicatie.

Am și termene mai mici, de o săptămână. De exemplu, am creat #LOGOlegende – cu sloganul “Pentru povesti de brand care încep bine și se continuă cum alegi tu!”, serviciul meu de logo design unde fac pe pețitoarea digitală și lipesc antreprenoare cu logo-uri de poveste predesenate, la propriu, logo-uri inspirate după femei legendare.

Acesta l-am creat special pentru mameprenoarele cu timp si buget limitat pentru un logo design, pentru că am văzut și vad zilnic nevoia acerbă de calitate în imaginea start-up-urilor din România.

Aparte acest serviciu unde poți vedea tariful standard în shopul de pe pagina de Facebook, restul e personalizat, pentru ca abia după o consultanță putem decide cât e necesar de investit. Să subliniez, este important: bugetul alocat brandingului nu este o cheltuială, este o investiție.

Condițiile în mare sunt simple: stabilim foarte clar ce e necesar și optim de făcut, plata se face întotdeauna în avans fie 50% fie integral, se semnează un contract / o întelegere și ‘pe cai, că se filmează’ !

Te vezi lucrând altceva? 

Mă vad lucrând multe și am lucrat suficient de multe, primul meu job a fost imediat dupa terminarea liceului la 18 ani, lucram într-o cafenea de vară ca să pot avea bani să maă plimb cu mașina și prietenele in sezonul estival. De-atunci tot învăț 🙂
Prefer să țin paletă restrânsă la ce pot să investesc ca resursă, în acum… De exemplu, mă vad lucrând ca designer interior, sau consultant de imagine, mă văd lucrând pe parte de consultanță în general, iar ca nișă hands-on mă văd făcând prăjturi și ceaiuri irezistibile în propria cafenea.

Unde te pot găsi cei care vor să lucreze cu tine și caută să își creeze un logo, un brand?

Paleta mea de servicii are de fapt la baza strategia, creația de conținut și managementul în rețele, așadar, sunt la îndemână cu abilități și experiență nu doar în design de brand, ci și în soluții de social media marketing, email marketing, web design, etc.

Momentan sunt doar pe pagina de FB digitalmarketing.artisan, unde sunt 5 zile/săptămână prezentă și răspund la mesajele și solicitările din pagina. În curând și pe website, care este în lucru, alături de alt proiect, tot dedicat femeilor antreprenor.

V-o recomand cu sufletul deschis pe Iulia. Pur și simplu îți citește gândurile și creează minunății.

 

Further reading

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *