Se cauta invatatoarea anului 2022 / Cum alegi invatatoarea pentru copilul tau

0 Comments

Ieri, în timpul săptămânii, D. s-a uitat la un film în clasă cu colegii. Doamna învățătoare le-a făcut floricele în clasă și i-a învățat pe copii cum să facă un con din hârtie, acelea pe care le făceam și noi când eram mici. De precizat, D. este la școală de stat, și nu la oraș. De ce subliniez asta? Pentru că vreau să vă spun că omul sfințește locul, într-adevăr. Am ales școala din sat de lângă noi pentru că această învățătoare ne-a fost recomandată cu căldură de alți părinți pentru că în primul rând este blândă și chiar și în pandemie s-a ținut să învețe tehnologie, si să țină orele, chiar și de lucru manual ( AVAP). Este un om care se adaptează situației și nu este exigentă sau exagerată.

Când mă întreabă părinți cum să aleagă școala copilului (deși ar trebui să fie școala de circumscripție, asta prin lege, ca să nu alege cu vize de flotant) le spun atât: alegeți în funcție de învățătoare, să vă placă de ea ca om. Pentru că un om bun care le face copiilor la clasă floricele și le pune un film pe videoproiector este omul care știu că nu țipă la elevi și nu îi umilește. Este o lege a firii, dacă vreți.

În ultimii doi ani de pandemie profesorilor, mai ales învățătorilor, le-a fost și mai greu pentru că au fost nevoiți să învețe copiii să scrie și să citească fără să fie fizic lângă ei. Dacă nici asta nu a fost o provocare pentru cadrele didactice..

Sunt covinsă că sunt atât de multe învatatoare care sunt blande cu copiii, ii ajuta pe cei care nu au posibilitati,care inoveaza sistemul nostru rigid de educatie. Câte știri nu am scris și citit despre invatatoare de toate varstele care revolutioneaza sistemul chiar și in mediul rural, unde să o recunastem e cea mai mare nevoie.

Vă invit dacă știți o învățătoare care merită toată aprecierea și lauda noastră să o propuneți la titlul de învățătoarea anului.

Cum se face propunerea?

Pentru al 6 lea an, Mirela Retegan și Fundația Zurli caută Învățătoarea Anului 2022. Orice cadru didactic din învățământul primar, indiferent că predă în sistemul educațional de stat ori privat poate fi nominalizat pentru titlul de Învățătoarea Anului
2022. Poate fi învățător sau învățătoare, educator sau educatoare. Poate fi din orice colț al României, de la sat sau de la oraș, de orice vârstă, etnie sau naționalitate.

Părinții din toată țara pot trimite online propunerea, completând formularul de pe www.invatatoareaanului.ro. Ei trebuie să scrie de ce consideră că învățătoarea propusă de ei merită premiul de Învățătoarea Anului 2022: ce o face să fie specială, prin ce acțiuni se remarcă, cum reușește să-și țină clasa unită și să ajungă la fiecare copil, ce gesturi sau activități speciale a realizat pentru elevi, orice alt lucru pe care părinții îl consideră important în propunerea lor.

Știu Campania Mirelei de la prima ediție și mi s-a părut minunată. Să oferi puțină bucurie sinceră și răsplată celui care îți învață copilul este mare lucru pentru un părinte.

Mirela își propune să evidențieze acei dascăli dedicați și pasionați de meseria lor și să-I determine pe români
să-și arate susținerea și aprecierea pentru învățătoarele, învățătorii, educatoarele și educatorii care se străduiesc să fie prezenți în viața elevilor, indiferent de mijloacele și de resursele de care dispun.

Și educatorii și învățătorii sunt chemați să scrie o scrisoare de apreciere pentru elevii din clasa la care predau. Orice copil își dorește să aibă o scrisoare în care este apreciat și pe care să o păstreze ca amintire peste ani și ani. Scrisorile de apreciere pentru elevi pot fi create digital pe www.invatatoareaanului.ro.

Mirela are un still apart de a face surprise și de a emoționa, așa că vă avertizez că învațătoarea anului 2022 va avea parte de o mare bucurie. Câștgătoarea va primi o vizită supriză în timpul orei de la Gașca Zurli cu multe surprize pentru copii.

Ce spun învățătoarele care au câștigat în anii trecuți

Silvia Fuică – câștigătoare în 2016- Galați: 

Probabil doresc ce e mai bun pentru copii lor, cele mai multe recomandări nu sunt de la cadrele didactice și sunt de la părinți, de la felul în care copiii lor au fost educați (profesionalismul) și care a fost parcursul lor pe durata celor 4 ani. Probabil simt, uneori
unele lucruri se fac cu sufletul. Am înțeles că nu putem face lucrurile singuri, avem nevoie de părinți, bunici. Am evoluat foarte mult și am învățat să ne adaptăm, mi-am dat seama că avem atât de multe resurse pe care le putem folosi în schimb doar dacă
avem ajutor și dacă acceptăm ajutorul. Și dacă încercăm să fim empatici, să înțelegem.

Otilia Nuță- câștigătoare în 2017- București:

Eu cred că părintele alege omul și nu neapărat o școală, pentru că omul căruia își încredințează copilul nu trebuie doar să-i transmită cunoștințe. Copilul poate să ia aceste cunoștințe din multe alte părți, are nevoie de sprijin la școală, are nevoie de
cineva care să-l mângâie pe creștet atunci când plânge sau când nu poate, când nu îi iese o liniuță sau o cifră, are nevoie de cineva care să îi atragă atenția cu fermitate și blândețe atunci când greșește și are nevoie să fie alături de copilul lui, să se simtă în siguranță la școală. De aceea cred că părintele alege omul.

Corina Andreea Cercel-  câștigătoare în 2018- Crevedia:

Eu cred că părinții aleg să aduca copiii la un anumit învățător și nu la o anumită școală și din spusele copiilor, feedback-ul de la copil e cel mai important. Dacă copilul vine la școală cu drag și spune eu astăzi nu vreau să rămân acasă, vreau să
merg să stau cu doamna, să lucrez cu doamna, să învăț împreună cu doamna, consider că atunci și părintelui îi dă încredere că acel cadru didactic este dedicat și că este potrivit pentru copilul lui.

Elisabeta Păcuraru- câștigătoare în  2020- Eșelnița: 

A fi învățător este o artă pe care o avem în noi, insuflată de când eram micuțe. În pandemie ne-am readaptat. Noi ca învățători trebuie să intrăm în lumea copiilor și să nu încercăm să aducem copiii în lumea noastră ca acum 20-30 de ani, așa cum bine
zicea Silvia Fuică.  Noi trebuie să ne ducem împreună cu copiii în lumea viitorului. Să îi pregătim pentru ceea ce înseamnă viitorul de mâine. Trebuie să învățăm să ne adaptăm și nu trebuie să ne fie frică de tehnologie.

Further reading

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *