Mâna sus cine și-a făcut cont de Instagram ca să bifeze încă un canal media, însă a uitat de el, a uitat parola sau a aruncat acolo o poză când și-a mai amintit (și aia de pe Facebook).
Mie mi se părea până azi că Instagram este pentru tineri, e cool și că e prea mare bătaie de cap. Vă mărturisesc că recent am încercat să pun o poză și nu am reușit, nu găseam butonul, nene! Am renunțat:) Și mie îmi cam place să scriu, recunosc. De aceea parcă mă identific mai bine cu Facebook la Social Media.
Însă Robert Diaconeasa , aka #DaddyCoolRo (care susține că nu e expert, doar că a atras oameni pe INSTAGRAM prin felul său de-a fi) a reușit să mă convingă la #Digital Parents Talks că Instagram e fun și pentru mame, doar că trebuie să urmezi niște reguli de bun simț, aș zice.
Trebuie însă să plec la drum cu ideea: cât de mult mă ajută INSTAGRAM pentru blog și dacă merită să investesc timpul?
Adevărul adevărat este că nimeni nu știe asta, trebuie încercat și verificat, ca să știu ce ratez măcar. Robert ne-a dat câteva TIPS & TRICKS. Vi le scriu cu liniuță de la capăt ca să fie mai ușor să le parcurgeți. Stați liniștiți, sunt pentru începători ca mine!
Câteva date de context:
- LA INSTAGRAM ai follower-și (cum sunt prietenii din FB), care sunt mai activi și așa cum îți dau folow, se supără brusc și își iau folow-ul înapoi mult mai ușor și rapid decât la Facebook.
- În primul rând, contul de INSTAGRAMpoate și ar trebui să aibă o viață proprie: gătit, familie, travel, fashion, etc. Nu trebuie folosit neapărat în legătură directă cu blogul și restul conturilor de social media pe care le ai.
- Fiți voi înșivă, autentici, nu păreți altceva decât sunteți în realitate, pentru că în general e cam greu să păstrezi aparențele mult timp.
- Trebuie să urmeze o linie unitară,o direcție care să spună ceva despre voi, despre blog sau despre contul pe care vreți să îl creșteți, pentru că peINSTAGRAM aveți mai puține caractere și o poză chiar face cât o mie de cuvinte în acest caz.
- Un trick care ține de unitate: filtrele. Lumea în general se joacă cu filtrele, însă tocmai pentru a păstra acea direcție unitară e bine să alegem un filtruși să îl folosim doar pe acela in toate pozele. Și pentru că INSTAGRAM are puține filtre, am aflat că există să aplicații de prelucrare a pozelor:Snapseed, Canvas sau Pomelo. Eu acum sunt în teste cu primul.
- Speculează un moment, lasă-ți imaginația să lucreze, dar nici nu te chinui extraordinar de mult încât să te frustrezi.
Care-i treaba cu #HASTAGURILE?
Aici e de explicat: Spre deosebire de Facebook, Instagram se bazează exclusiv pe #. O dată ce postezi trebuie să alegi # corespunzător momentului și mai ales contului. Sunt # gata făcute despre ORICE, care îți apar când introduci #. Ideea este că aceste # practic reprezintă un motor de căutare și vei vedea când introduci că îți spune și câti oameni îl folosesc în momentul respectiv. Poți face # tau personal.
Ca să ai un post bun care să atragă:
- Statisticile arată că ar trebui să folosim # cu rata de 80.000 si 500.000, NU mai mare pentru că sunt prea mulți care le folosesc deja.
- 5 dintre # trebuie să fie sub 50.000
Cum să faci ca să ai follower-și?
- Acum că am stabilit cine sunt ei și cum vin, prin #, și că îi ținem la noi prin conținut de calitate și unitar care spune ceva, trebuie să ținem cont de niște reguli (ne)scrise:
- să postezi cel puțin o dată pe zi (nici prea des, maxim 2, dar depinde și cu ce ți-ai obișnuit publicul)
- să te uiți pe insights la setări și vezi la ce oră au postările tale cele mai bune rezultate ca să știi când postezi ca să atragi like-uri.
- să fii interactiv, să dai like și comment-uri la rândul tău. Cică regula ar fi 3 like-uri și 2 comment-uri la o feed-ul cuiva, și apoi respectivul va veni din curtoazie sau curiozitate și la tine și va decide dacă te place.
- există, ca și la FB, posibilitatea să cumperi follow-erși, însă Robert a testat această variantă și spune că nu merită pentru că sunt conturi false. Practic roboțelul apare doar ca urmăritor și nu este organic, nu te ajută cu like-uri propriu-zise la postări.
- caută branduri care îți plac, cu care te identifici, și dă tag, folosește-te de # lor. Astfel, alții care au aceleași interese cu tine, te vor găsi și pe tine și poate te vor urmări.
Cum să cresc blogul cu INSTAGRAM?
- la setări ai posibilitatea la BIO, să pui link către un articol pe care il vrei. Astfel îți poți face cross promotion tu între conturi. Fie schimbi la fiecare poză articolul, fie dacă nu postezi atât de des, îl lași acolo ca să atragă lumea să dea click direct pe blog.
Cont personal de Instagram sau unul diferit, pentru blog?
Ne-ar plăcea să fie unul singur, nu? Pentru că și așa e o muncă în plus pentru că trebuie să aibă un pic altă viziune, alt target.
Aici, fiecare trebuie să aleagă. Probabil în funcție mai ales de resursele de timp de care (nu) dispune, mai ales că părinții blogeri care mai și lucrează la job.
Robert ne recomandă să fim noi înșine și practic să avem un singur cont.
Alina Rachieru Ilie, brand manager la # Pineberry , care a ținut și ea o prezentare foarte mișto la #Digital Parent Talks ed.10, spune contrariul.
Culmea e că și ea are dreptate, deci take your pick. Alina ne sfătuiește să nu avem același cont pentru că:
- pe contul personal nu putem plăti pentru reclamă (insta ads)
- pe contul personal nu ai date despre reach, vizualizări și alte insights.
- nu vei putea folosi aceste analize cu care trebuie să convingi un client pentru a încheia un contract: câți oameni te urmăresc, ce anume le place, etc.
Cum faci poze reușite ?
De când avem aparat foto la degetul nostru mare, la telefon adică, toată lumea știe să facă poze. Totuși trebuie și aici aplicate niște reguli esențiale, de bun simț, pe care mulți le intuim, dar le ignorăm. Da, vorbesc despre biserici fără cruci în poză, capete și picioare tăiate, fețe pe jumătate pozate, său mâini, degete și alte părți pozate într-un colț fotografiei. NO, NO, NO!
Mihai Răitaru, fotograf și blogger ne-a iluminat un pic în privința asta. Mai întîi ne-a explicat fiecăruia în parte pe câte o poză proprie ce și unde a greșit. (dacă a greșit). Atenția la detaliu este esențială și ochiul de fotograf vede tot.
Deci: pe lângă cele de mai sus, țineți cont că:
- atunci când faci o poză trebuie să știi tu ca fotograf, care e subiectul și să îl faci vizibil, fără să fie în centrul pozei.
- cel care vede poza trebuie să simtă imediat ce a vrut să spună poetul.
- atenție la lumină și la umbre, mai ales în colțuri.
Concluzia mea este următoarea: acum mă gândesc de 15 ori înainte să postez o poză pe rețelele de socializare, mai ales pe INSTAGRAM unde trebuie să îmi găsesc calea cea dreaptă care să ducă la mulți follow-erși. 🙂 Sigur, șanse sunt să mă răzgândesc și să nu mai postez nimic!
Las aici o poză cum arată azi INSTAGRAMUL meu, pe persoană fizică, link-uită cu blogul:) Să vedem cât voi crește:
Și pentru că am fost mulți blogeri care au scris despre asta poate vreți să citiți și articolele lor. Sigur fiecare are alta viziune:
- Țonef Georgiana
- Cristina Călin
- Laura Bucur
- Andreea Lopotaru
- Elena Munteanu
- Iulia Roca
- Cristina Ologeanu
- Alina Gheorghiescu
- Iohanna Purdea
- Andreea Burdalescu
La #Digital Parent Talks ed. 10 a fost sponsor Lidl și m-am bucurat foarte mult pentru că mă număr printre zecile de mii de părinți care au descoperit produsele lor foarte bune pentru copii și pentru familie. De altfel, anul acesta văd că acesta este și mesajul lor: Familia.
Parteneri: Pineberry, producător de cămăși în România (vă spun povestea, în curând pe blog)
Mulțumiri DGASPC S6 pentru găzduirea la Conacul Golescu Grant, ca de obicei.
Leave a Reply