D. a primit un set de tobe electronice de la cumnatul meu.. acum un an. Vă dați seama că nu mi-aș fi făcut-o singură, nu? :)) Galăgie maximă la tobe. Fix aia îmi trebuie! Anul trecut l-am dus la o oră de tobe fizic, dar timid cum e, nu a vrut să facă nimic. A fost taica-su cu el atunci și mi-a zis că deși profesorul era tânăr nu prea s-au conectat.
Asa că am abandonat tobele până când, recent, am găsit niste oameni foarte faini care predau ONLINE: Sounden.ro
Știu ce o să ziceti: că trebuie să fie fizic prezent ca să învețe, că trebuie sa aibă instrumente deja cumpărate, dacă le cumperi instrumentele și nu le mai place?
Pentru toate astea am un răspuns, ba chiar o listă de pro si contra. Până atunci sa vă povestesc:
Cum a fost prima oră de tobe online
Sincer, sincer am avut niste dubii si mai ales emoții pentru că lui D. nu îi plac lucrurile noi, adică greu se apucă de ceva. Abia ajunsesem acasă, mă jucasem cu micul Blond fix 15 minute in curte, apoi îl fugăream prin casă pe D. ca să facă ora de tobe. Dar pentru că vorbisem înainte cu cel care a făcut școala, m-a liniștit și mi-a zis că la început durează până se acomodează și profesorul e sociabil.
Platforma pe care o folosesc ei se numesc Musicology și practic e un site online, ( doar daca intri pw telefon trebuie să descarci aplicatia) în care nu e delay și totul se aude foarte bine. Ah! Și nu se blochează. NU trebuie să îți faci cont, ti se crează unul după ce înscrii copilul la un curs.
În primele 20 de min a fost greu până a intrat si D. in cadrul, să îi arate ce stie la tobe. Așa e firea lui. Cred că ora viitoare va fi mult mai relaxată.
Mi-a plăcut mult profesorul care e student la Conservator și care s-a conectat direct cu D. Pur și simplu i-a pus niște întrebări in joacă și l-a adus in lumea lui muzicală fără ca D. să își dea seama. I-a arătat toate instrumentele pe care le are la facultate: gong, trianglu și niste bongas. Apoi D. a încercat să imite sunetele cu tobele lui. Și aici am iesit din cameră, pentru că deja aveau chimie unul cu altul.
D. a învățat să țină ritmul, să nu mai bată doar așa ca să bată, să numere în gând și să se simtă bine. Am fost tare încîntată de ce a ieșit la prima oră ONLINE la un instrument muzical. Puteam să jur că va fi un eșec, dar nu a fost. Ba din contră.
Pe pagina mea pe instagram gasiti pe Feed si pe IgTV un video scurt cum a decurs ora.
Pregătirea pentru oră
Profesorul s-a pregătit temeinic pentru întâlnirea cu D. și mi-a plăcut foarte mult implicarea și abordarea. Pentru că e greu să câștigi un copil timid în online, la un instrument!.
După înscriere am primit un mail cu câteva întrebări despre copil: ce desene îi plac, ce muzică îi place, ce personaje preferate are. Toate pentru ca profesorul să aibă cum si cu ce să construiască o relatie de incredere cu D. Și a functionat. I-a cam câștigat încrederea când i-a zis de Zurli și personaje din Eroi in Pijama.
Avantaje
Pentru mine principalul avantaj este faptul că nu mai stau pe drumuri. E foarte important pentru că stau in Ilfov si mi-e tare greu, adică imposibil să ma duc la 17 seara cand termin treba din Pipera acasa, sa fac o ora pe drum si inca una – 2 spre Bucuresti. Deci e un mare avantaj pentru mine.
Aflu si eu cum decurge ora si acum, cu COVID, il stiu si in siguranta.
Lipsa socializarii stiu ca e un dezavantaj dar sincer, acest aspect il recuperez cu prietenii lui, oricand sau cu iesiri in oras cu noi.
Ce instrumente poți alege pentru copilul tău și cât costă?
Pe site-ul lor poti alege intre lectii de chitară, vioară, pian și tobe. Dacă nu ai un instrument acasă, și nici bani ca să îl cumperi, echipa îți imprumută unul pe parcursul lecțiilor, un mare plus mi s-a părut lucrul acesta.
Ora costă 75 de lei și poți incerca prima oră gratuit. Apoi ai mai multe tipuri de abonamente. Eu zic să le iei pe rând că poate copilul își mai pierde din entuziasm.
Cine sunt SOUNDDEN.ro
Pe timpul pandemiei, Mark, un tânăr care cântă la pian, s-a gândit să deschidă această școală online de muzică. A lucrat cu școli englezești și profesori americani, și de acolo a luat metoda foarte prietenoasă pentru copii, și a făcut apoi un plan după care să cunoască copilul și-așa să facă o legatură între muzică și între lumea copilului. Și functionează, vă zic. Nu credeam că D. se va acomoda așa usor.
Din ianuarie Mark început să lucreze cu copiii din România. În doar 3 luni a avut mari progrese.
Iată și un concert pe care l-a tinut cu copiii.
Leave a Reply