Avocatul Adrian Cuculis, specializat în Drept Civil, Drept Comercial și Bancar, spune că acei clienți ai băncilor care au dat comunicate prin care se amână plata ratelor, NU beneficiază imediat și AUTOMAT de acest beneficiu. Trebuie să facă o cerere în scris online și apoi să aștepte să fie sunați de către consultanți.
Este greșit să crezi că dacă ai primit un sms de la bancă prin care se anunță că toți clienții băncii respective beneficiază de amânarea ratelor, acest lucru se întâmplă automat. Nu. Majoritatea clienților care m-au contactat au presupus acest lucru, însă nu este adevărat. În primul rând că banca trebuie să facă o selecție, și oricum poate dura și câteva săptămâni până când vei fi contactat înapoi de bancă pentru a vedea dacă te încadrezi în măsurile anunțate. Asta înseamnă că poate să fie depășit termenul ratelor din martie și vor trebui plătite până când și dacă se decide amânarea pe o perioadă stabilită, spune avocatul Adrian Cuculis, contactat de alexisme.ro.
N.red: DE PRECIZAT: După verificări, CEC BANK este singura bancă ce amâna plata ratelor AUTOMAT, fără cerere.
-
Lista băncilor care au anunțat măsuri de susținere a clienților:
1.UNICREDIT BANK este cea mai recentă bancă ce a anunțat amânarea platei:
UniCredit a implementat un set de măsuri menite să ajute clienții pe parcursul acestei perioade dificile, care pot presupune, în funcție de solicitarea clienților persoane fizice și de fiecare situație în parte, inclusiv amânarea ratelor la credite. În acest sens, clienții care deja parcurg o perioadă dificilă cauzată de contextul actual pot să contacteze UniCredit la numărul de telefon 021.200.20.80, de luni până vineri, între 9.00 – 17.00.
Pentru clienții IMM cu facilități de credit în derulare, care sunt temporar afectați de Covid-19 și vor solicita suport, UniCredit a implementat un flux rapid de decizie pentru a găsi cea mai potrivită soluție, în termene scurte. Detalii, aici
2.BRD Group Société Generale:
Pentru clienții persoane fizice ale căror venituri sunt afectate temporar de efectele pandemiei de Covid-19, banca are pregătite proceduri de amânare la plată pentru 1-3 rate, în concordanță cu nevoile lor.
De asemenea, a fost creată o adresă de mail dedicată clienților care au nevoie să beneficieze de astfel de măsuri. Aceștia sunt rugați să scrie la: impreuna@brd.ro sau să contacteze banca online, în secțiunea special creată pe www.brd.ro. Pentru alte info și pentru IMM-uri, aici
3. Pentru clienții persoane fizice cu credite de nevoi personale și imobiliare care sunt afectați în mod tranzitoriu de pandemia de COVID-19 și care solicită în mod direct măsuri de sprijin, putem aplica amânarea plății ratelor până la 2 luni. Durata creditului va fi extinsă în concordanță, pentru a păstra același nivel pentru ratele lunare. Clienții care au nevoie să apeleze la această opțiune sunt rugați să trimită un email la adresa:contact@ing.ro. Detalii despre IMM-uri, aici.
4. BANCA ROMÂNEASCĂ
Clienții persoane fizice de la Banca Românească pot beneficia de suspendarea temporară, de până la 2 luni, a plății ratelor datorate. Astfel, pentru credite ipotecare, consum cu ipotecă, sau nevoi personale, pe baza solicitărilor clienților făcute prin call center la numărul de telefon 021 304 81 00, sau pe site-ul bancii, www.banca-romaneasca.ro în secțiunea Asistență Clienți/Solicitări (https://www.banca-romaneasca.ro/despre-noi/contact/), plata ratelor poate fi amânată pentru una sau două luni. Acest lucru înseamnă că ratele nu vor deveni scadente în perioada solicitată. Detalii, aici
5. BANCA TRANSILVANIA:
Persoanele fizice afectate de aceasta perioada, si punem la dispozitia lor posibilitatea amanarii pana la 3 rate pentru creditele in sold:
- credite cu garantie imobiliara
- creditele de consum
- Prima Casa
Detalii despre clientii Banca Transilvania care au carduri de credit, aici
6. CEC BANK este singura bancă ce amâna plata ratelor AUTOMAT, fără cerere.
Pe fondul crizei epidemiologice cu COVID-19, CEC Bank, institutia financiara cu cea mai lunga traditie si cea mai extinsa retea din Romania, anunta ca este pregatita sa sustina amanarea pentru 30 de zile a platii ratelor la creditele acordate persoanelor fizice.
Masura se aplica automat tuturor clientilor care nu dispun in conturile deschise la Banca, la data scadentei, de sumele aferente platii ratelor la credite si limite de credit prin carduri, fara a fi necesare demersuri suplimentare si este valabila pentru toate creditele: pentru locuinte, pentru consum sau pentru limite de credit prin carduri. In acelasi timp, Banca sfatuieste clientii care au acces la solutii de plati la distanta (internet banking sau/si mobile banking), sa isi ramburseze ratele chiar si in aceasta perioada, avand in vedere ca la urmatoarea scadenta vor avea o presiune mai mare asupra bugetului, avand de rambursat si rata amanata, si rata scadenta din luna respectiva. DETALII, aici.
7. BCR
Pentru clienții Persoane Fizice, care tranzacționează uzual cu BCR, banca oferă amânarea obligației de plată la carduri de credit și overdraft cu 3 luni de zile. Dupa această perioadă, clienții vor relua plățile soldului (principal și dobânzi). Soluția implică faptul că dobânzile se calculează și vor fi reportate.
Pentru cazurile individuale afectate de situația epidemică, banca a stabilit un flux simplificat disponibil clienților pe pagina de internet https://www.bcr.ro/amana-rata și la telefonul *2227 (0800.801.227), oferind solutii individualizate de amânare cu până la 3 luni plata ratelor la credit, astfel încât să evite consecințe negative de raportare la Biroul de Credite. Soluția implică faptul că respectivii clienți beneficiază de o amânare la plată a principalului, în timp ce dobânzile vor fi acumulate și împărțite în mod egal pe durata termenului de rambursare rămas.
În același timp, clienții pot opta pentru alte metode de restructurare, însă acestea vor fi marcate la biroul de credit: reducerea ratei la credit pe o perioadă limitată de timp si /sau extinderea perioadei de derulare a creditului pentru reducerea ratei lunare.
Detalii, aici.
8. RAIFFEISEN BANK:
Clientii persoane fizice ai bancii care au credite in derulare au, majoritatea, posibilitatea prevazuta deja in contracte, de a opta pentru o pauza de pana la 3 luni la plata ratelor. In acelasi timp, pentru clientii care nu au o astfel de optiune, dar au dificultati temporare la plata ratelor, vom gasi solutii individualizate. Ambele categorii de clienti sunt rugate sa sune la 0800800555 (de luni pana vineri intre 9.00-20.00). Detalii pentru alte tipuri de clineți ai băncii, aici.
-
Ce spune Asociația Română a Băncilor:
„Sistemul bancar românesc este pregătit să facă față provocărilor ce pot apărea, fiind în dialog cu Guvernul, Banca Națională a României și alte instituții publice. Vom continua să monitorizăm îndeaproape situația și să propunem măsuri suplimentare pentru a sprijini consumatorii, companiile și economia locală, cu mențiunea că facilitățile ce ar putea fi acordate de bănci clienților care întâmpină dificultăți financiare temporare, de la caz la caz în funcție de situația individuală, să nu conducă la creșterea cerințelor de capital și a expunerilor neperformante. În acest sens, instituțiile de credit vor acorda o atenție deosebită privind posibilitatea agenților economici de a-și păstra angajații și capacitatea de retribuire a acestora.„
Pe piața bancară din România sunt 34 de instituții de credit.
Leave a Reply