Aud spectatorii cum fac galerie. Mie, noul pilot al Honda Civic Type-R, și celorlați participanți la cursa de pe circuitul Nurburgring. Am avut de ales dintre mai multe modele Honda.
Intru în mașină. Scaunul cu design de curse din materialul tactil plăcut la atingere parcă m-a îmbrățișat și m-a fixat pe loc pentru toate virajele ce vor urma.
Cum am pus mâinile pe volan, le-am văzut: Cadrane de bord clare și ușor de citit, schimbator de viteze din aluminiu și noul sistem multimedia Honda Connect cu ecran touchscreen de 7″ și navigatie Garmin integrată (compatibilitate Apple Car Play si Android Auto) mă atrag ca un magnet să apăs pe pedala de accelerație.
Dar îl aștept pe EL. Pe copilotul meu, un personaj plin de umor pe care vă las să-l descoperiți pe parcursul cursei. Sper doar să–i mai ardă de glume și după această cursă.
Gata, l-am văzut. Îmi face stângaci cu mâna și râde cu gura până la urechi.
Of, trebuia deja să ne îndreptăm spre linia de start, bolborosesc în barbă. Dar nu-i pot spune lui asta! Nu e ușor de doborât recordul lui Niki Lauda de doar 6 minute si 58.6 secunde pentru o tură a circuitului.
Stângaci, îmbrăcat într-un costum alb și cu casca într-o mână, mi-o întinde pe cealaltă în semn de salut.
-Hello, scuze de întârziere!
-Nu-i nimic! Știu că și tu ești pilot de curse, și că ai o mai mare experiență ca mine. Urcă în mașină, pune-ți centura și să mergem la linia de plecare.
________________
Gata, îmi fac curaj. Aleg dintre cele 3 tipuri condus: Comfort, Sport și +R, evident R (racing).
Organizatorii au făcut o excepție și pentru că am propria mașină au deschis pista Nordschleife, care fusese închisă în urma unui accident grav.
3, 2, 1, apăs pedala de accelerație ușor și apoi din ce în ce mai tare. Acul se ridică fulminant și atinge 100 de km cât clipesc, în 5,7 secunde.
Plouă mărunt.
– Ai un km de drum drept în față, apoi o curbă la dreapta, îmi spune copilotul încercând să-și usuce o salată într-o șosetă.
Cred că nu văd bine. Îmi clătesc ochii.
-Ce bine că suntem pe pista nouă, construită în 1984, continuă copilotul cu accentul său britanic. Stabilitatea e mai bună cu 37 % datorită detaliilor aerodinamice care contribuie la optimizarea fluxului de aer și mărirea forței deportante.
Simt cum controlul și stabilitatea sunt maximalizate de sistemul de suspensie și de cel al amortizoarelor adaptive şi de diferenţialul cu alunecare limitată.
Copilotul meu e obișnuit cu această vreme.
-Pfff, pentru mine, asta e vreme de bronzat, îmi zice. Și-a scos tacticos costumul de pilot și a rămas în izmene!!!
Mi-e teamă de acvaplanare, dar mă ajută sistemul de asistare a menținerii benzii de circulație (Lane Keeping Assist System și cel de avertizare a coliziunilor frontale (Collision Mitigation Braking System).
Dacă aș fi pe un drum normal în oraș, sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație mi-ar fi fost extrem de util, dar aici pe circuit, nu am nevoie de el.
Mai trec 5 km și intru într-un viraj pe exterior într-o curbă strânsă la dreapta.
Iese soarele și odată cu el și curcubeul. O imagine de paradis îmi fură privirea preț de 2 secunde. Cum să nu se întâmple asta când tot circuitul a fost făcut în jurul acestui oraș superb, plin de verdeață?!
Brusc, copilotul meu trage de volan la stânga.
Răspunsul direcţiei şi capacitatea de virare ale Type R au fost mult îmbunătăţite datorită noii caroserii rigide şi a sistemului de suspensie care este complet nou.
-Hey, watch where you re going, îmi atrage atenția!
Noroc cu prizele de aer pentru răcirea frânelor și capota ușoară din aluminiu, ventilată. Pot frâna mai ușor pe circuit.
În timp ce admir interiorul inspirat din motorsport: cadranele de bord clare, uşor de citit, manetă din aluminiu pentru schimbarea treptelor şi o plăcuţă Type R care arată numărul de serie al vehiculului, pe bord observ ceva ce nu ar trebui să fie acolo: un pahar cu cafea. Clar nu face parte din dotări, îmi zic.
-Ca să nu adormim, mirosul ei ne va ține în priză, zice râzând copilotul meu.
-Mai avem 3 viraje la stânga și 1 km de drum drept și ajungem la final. Suntem abia la 5 minute, așa că putem doborî recordul, spune el.
Imediat ce a terminat fraza îl văd preocupat, căutând parcă ceva în mașină, pe jos.
-Ce cauți?! Fii atent la drum, îi zic.
-Ursulețul meu maro. L-ai văzut? Teddy!! Oh Teddy !! Unde ești? Trage pe dreapta!
-Nu pot, mai avem puțin și depășim recordul lui Lauda! Unde crezi că e Teddy? Sub capotă? Lângă motorul de 2 litri, patru cilindri VTECH TURBO care dezvoltă o putere maximă de 320 CP și un cuplu de 400 Nm?!
Firește că nu opresc, ba chiar măresc viteza. Cutia de viteze are o transmisie manuală cu șase trepte extrem de precisă, care este optimizată cu un sistem de control al ajustării turaţiei pentru a asigura schimbări rapide şi intuitive ale treptelor de viteză.
-Hai, ultimul minut, mai avem 1 km!
Sigur voi câștiga fracțiuni de secundă prețioase pentru că mă bazez pe prizele de aer faţă şi difuzor spate, și pe acoperişul pe care sunt montate deflectoare inteligente pentru scurgerea aerului spre spate.
Mușchii se-ncordează, inima pompează tare: 100 de metri, 50 de metri, FINISH!
6 minute: 51, 6 secunde!
Am reușit să învingem recordul de viteză pentru o tură pe circuitul de la Nurburgring cu 7 secunde!
–O fi Honda Civic de vânzare? se întreabă copilotul meu.
La final, își face cruce asemeni unui preot, rol pe care l-a interpretat în Patru nunți și-o înmormântare. Dar sigur – sigur îl știți ca Mr. Bean: Rowan Atkinson.
Simt cum pământul fuge de sub picioarele mele, îmi pierd echilibrul… și cad. Se aude o bubuitură. Mă dezmeticesc. Sunt în sufragerie:
-D., ti-am zis să nu mai lași pe jos mașinile!
Unde o fi Rowan? Cred că s-a dus să vadă oferta Honda.
Viața cu copii, însăși, e o cursă !
________________________________
Articolul a fost scris în cadrul celei de-a doua probe a competiției de scriere creativă Superblog2019.
Enunt: Imaginează-ți că ești un pilot de curse și conduci Honda Civic Type R pe circuitul de la Nurgburgring, alaturi de un copilot, o personalitate din ce domeniu doresti.
Hei, foarte misto articolul, mi-a placut! Mult succes in competitie! 🙂
multumesc frumos. Am emotii
Si al tau e foarte misto!